Два конкретні приклади тиску на підприємців

Перший приклад: всупереч нормам Податкового кодексу України ювелірів змушують переходити на загальну систему оподаткування. І якщо раніше це робила виключно Державна податкова служба України, а Голова профільного комітету ВРУ В.Хомутиннік та Міністерство фінансів відстоювали позицію ювелірів, то на минулому тижні законопроект, яким обмеження можливостей підприємців узаконюється, запропонований вже Міністерством фінансів України.

Оксана Продан Оксана Продан , Народний депутат України

Цим законопроектом не просто посилюється тиск на ювелірів, але й вперше вводяться касові апарати на єдиному податку. Саме проти касових апаратів виступали підприємці, які виходили у 2010 році на акції протесту проти Податкового кодексу, проти знищення спрощеної системи. Сьогодні такий законопроект пропонується Міністерством фінансів України, але Міністерство не є органом законодавчої ініціативи, його креативні ідеї, як каже пан Порошенко, повинні бути схвалені на засіданні Уряду. А це неможливо без підтримки Міністерства економічного розвитку. То ж зараз ціла галузь залежить не від заяв цього Міністерства, а від голосування Міністра на засіданні Уряду.

Другий приклад – автоперевізники, які останнім часом постійно знаходяться у зоні ризику. Таксистів, зокрема, намагаються перереєструвати, а ринок – монополізувати, вантажних перевізників змушують відповідати власним майном за порушення замовників і при цьому ще й намагаються видавати їм міжнародні дозволи через єдиний офіс, а автобусні перевезення знову планують залишити тільки для великих підприємств та автобусів вітчизняного виробництва.

Проект рішення Уряду щодо обмеження права перевезення пасажирів на переобладнаних автобусах вже на виході з профільного міністерства, хоча спеціалісти саме цього державного органу приймають безпосередню участь у видачі документів про переобладнання, беручи за це гроші. Тож підприємці вже заплатили гроші (і не раз) за право працювати, а тепер їх ще й хотять змусити купувати нові автобуси або виходити з бізнесу. І питань багато – чи створила держава місця, куди йти цим людям? Чи стане безпечніше їздити? Чи зменшиться корупція? Відповідь на ці питання одна – ні. Але мова не про це, а про те, що і в цьому випадку рішення Уряду по монополізації ринку автомобільних пасажирських перевезень в Україні не може бути прийнято без погодження Міністра економічного розвитку.

Украинская экономика и бизнес именно сейчас нуждается в защите. Если вы спросите у людей, какие на сегодняшний день есть угрозы, то среди первых пяти угроз будут падение производства, угроза потери рабочего места, неуверенность в завтрашнем дне, риски национальной валюты— Петр Порошенко

То ж те, будуть чи не будуть закручені гайки для малого та середнього бізнесу, залежить сьогодні і від Порошенка та його позиції. Можна багато розповідати про те, як має бути. Достатньо ввімкнути телевізор в п’ятницю, щоб пересвідчитися – всі українські політики та чиновники першого ешелону переживають за Україну і знають, що потрібно, щоб в ній жилося краще. Але приходить понеділок і все стає на свої місця. Низькі зарплати, несправедливі пенсії, відсутність цивілізованих і прозорих умов для ведення бізнесу, корупція і беззаконня. Проте найгірше, що за цим стоїть – це втрата надії. За 20 років люди настільки розчарувалися, що вони навіть і не сподіваються на якісь зміни. Мало хто вірить, що завтра буде краще, ніж сьогодні. Все більше сподіваються, щоб не стало гірше.

Згадані мною проекти стануть чудовим індикатором того, чи дійсно з’явився в Уряді фільтр, який не буде пропускати нові «креативні ідеї», направлені на збільшення поборів і латання дір, зроблених монополіями і наближеними до влади компаніями.

Оксана Продан Оксана Продан , Народний депутат України