Основною причиною дефіциту пального в Україні є логістичні проблеми, пов'язані з повномасштабним вторгненням Росії та руйнування агресором паливної інфраструктури. Про це заявила перша віцепрем'єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко.
“З початком російського вторгнення структура імпорту радикально змінилася. З усіх доступних шляхів залишився автомобільний, але до війни він забезпечував лише 3% постачання, - сказала вона. - Крім того, ворог зруйнував нашу паливну інфраструктуру, включно з Кременчуцьким НПЗ”.
За її словами, зараз Україна активно переорієнтовується на інші маршрути постачання. У результаті вдалося збільшили об'єми автоперевезення пального у травні щодо березня у 15 разів, залізничні та річкові – в 5 разів.
“Ці кроки дозволили гарантувати наявність пального на АЗС в березні-квітні. Проте у травні очікуємо значно більше споживання”, - зауважила урядовець.
Свириденко нагадала, що позитивні сигнали Україна отримала після енергетичного форуму у Варшаві, де вдалося знайти практичні рішення для збільшення об’єму постачання пального найближчим часом і збільшити перевалку пального через Польщу з 60 до 200 тис. тонн на місяць.
Вона також зазначила, що ведеться робота над вузлами перевантаження на залізниці; будуються нестандартні логістичні маршрути через порти Чорного моря, Балтики та Адріатики.
Востаннє, за словами першої віцепрем’єрки, логістичні проблеми такого масштабу Україна вирішувала у 1943-1944 рр.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Олександр Кубраков раніше повідомив, що Україна та Польща домовилися про створення спільного підприємства для активізації залізничних перевезень та досягли значного прогресу в лібералізації автоперевезень.