Україна здала в концесію Херсонський морський торговий порт на 30 років компанії "Рісо-Україна".
Підписання концесійного договору відбулося в п'ятницю під час візиту в Херсон президента Володимира Зеленського.
Угоду підписали державний секретар Міністерства інфраструктури Володимир Бучко, в.о. голови Адміністрації морських портів України Олександр Голодницький, директор проєктної компанії "Рісо-Херсон" Владислав Талах і директор "Рісо-Херсон" Шота Хаджішвілі.
Президент Зеленський назвав підписання договору "прекрасною подією для України".
"Уперше за часи незалежності в нас морська концесія. Я вітаю всіх", - сказав він.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій, своєю чергою, сказав, що концесія портів - світова практика. "Якщо взяти сто найбільших портів світу - 94 з них або в концесії або приватизовані", - повідомив він.
Концесіонер зобов'язаний упродовж трьох років вкласти 300 млн гривень у розвиток порту та інфраструктури. 12 млн гривень складе щорічний гарантований платіж, також держава буде отримувати 7% від чистого доходу.
Усі робочі місця повинні бути збережені впродовж 10 років. "У концесіонера дуже амбітні плани. Він має намір збільшити вантажообіг і вантажоперевалку впродовж 5 років до 5 млн тонн", - сказав Криклій.
Нагадаємо, на початку 2020 року стало відомо про перемогу компанії "Рісо-Херсон" у конкурсі на концесію Херсонського порту. Це консорціум компанії "Петро ойл енд кемікалс" (Georgian Industrial Group) і RISOIL S.A. (Швейцарія). Частка грузинської групи становить 60%, швейцарської - 40%.
3 жовтня 2019 року Верховна Рада прийняла закон про концесію.
Концесія - форма державно-приватного партнерства, в рамках якого інвестор на платній основі отримує право на будівництво об'єкта або управління ним. Операційний ризик перекладається на інвестора, йому не гарантується окупність інвестицій або витрат. Дохід від користування йде інвестору.