Міністерство інфраструктури має намір запустити приватну тягу на залізниці в експериментальному режимі у 2019 році.
Про це повідомив міністр Володимир Омелян на нараді з представниками аграрних підприємств і підприємств Київської області, йдеться на сайті МІУ.
Міністр визнав, що аграрна галузь потерпає через прогалини з логістикою, тому ситуацію потрібно виправляти. Одним з варіантів вирішення проблем з перевезенням сільгосппродукції повинна стати приватна тяга.
"По-перше, ми поступово забезпечуємо залізницю тягою. Підписано контракт із General Electric на постачання локомотивів в Україну. "Укрзалізниця" вже отримала 22 тепловози, інші 8 доукомплектовують і передадуть "Укрзалізниці" в середині березня. По-друге, цього року в експериментальному режимі ми вводимо приватну тягу на залізниці. По-третє, вантажні вагони АТ "Укрзалізниця" будуть здавати в оренду на електронних аукціонах ProZorro.Продажі", - розповів Омелян аграріям.
Крім того, "Укрзалізниця" планує перейти на електронну систему продажу і котирування вартості перевезень у вантажних вагонах. Передбачається, що це дозволить сформувати більш об'єктивну картину на попит вагонів з боку ринку і визначити збалансовану вартість для клієнта.
Нагадаємо, що голова правління УЗ Євген Кравцов восени 2018 року в інтерв'ю "Лізі" говорив, що приватна тяга - це прямий шлях до банкрутства компанії. За його словами, зараз збитки від пасажирських перевезень "Укрзалізниця" компенсує доходами від перевезення вантажів.
Приватні перевізники заберуть ключове джерело доходів УЗ, при цьому всі витрати залишаться.