Голова Незалежної профспілки гірників Михайло Волинець вважає, що заплановане підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення (автоматична індексація) негативно позначиться на вугільній галузі і зажене підприємства в нові борги.
Таку думку він висловив агентству УНІАН.
"Передусім індексація вдарить по вугільній галузі, тому що в нас видобувають 35 млн тонн вугілля всередині країни і його потрібно поправляти на збагачення і потім споживачеві. Додаткові витрати для галузі - це негативно, вугільні підприємства будуть нарощувати борги, не зможуть виплачувати зарплати вчасно, буде рости і борг підприємств на відрахування у фонд соціального страхування і Пенсійний фонд. Як підсумок - нарощування соціального напруження", - зазначив Волинець.
На його думку, автоматична індексація тарифів АТ "Укрзалізниця" запустить маховик цін - виростуть ціни на метали і навіть на хліб, це торкнеться всіх галузей і всіх товарів.
"Індексація - це запуск зростання цін на все у країні. І прямий шлях зростання заборгованості вугільних підприємств із зарплати", - підкреслив Волинець. Він також зазначив, що профспілки різних галузей зобов'язані, як соціальні партнери, сісти і розглянути питання автоматичної індексації.
"Адже зараз нас ставлять перед фактом чергового підвищення тарифів. Потрібно широко обговорювати питання індексації, оскільки в результаті це обернеться підвищенням витрат для бізнесу і зростанням цін на всі товари", - сказав Волинець.
Нагадаємо, 1 лютого 2019-го на офіційному сайті Мінінфраструктури оприлюднили проект внесення змін у постанову Кабінету Міністрів від 16 грудня 2009 №1392, яким змінюються принципи держполітики у сфері регулювання тарифів на залізничні перевезення і вводиться автоматична індексація тарифів АТ "Укрзалізниця".
Також був опублікований проект наказу "Про проведення щорічної автоматичної індексації", яким передбачено зростання залізничного тарифу 2019 року на індекс промислових цін 2018 (14,2%) і щоквартальну автоматичну індексацію (2,5% щокварталу) у 2019 році.
Керівники промислових асоціацій уже написали лист віце-прем'єр-міністру Володимиру Кістіону, першому віце-прем'єру - міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну про те, що така ініціатива має ознаки зловживання монопольним становищем на ринку залізничних перевезень.