Строки транзиту транспорту: не миттям, так катанням

Ідея створити можливості для купівлі достойних і дешевих автомобілів громадянам прикордонної зони не нова. Сподіваюся,що цього разу буде підтримана.

Фото: Надано автором

Чому так сталося зі спільним з іншими 14 депутатами законопроектом № 1393, котрий передбачав збільшення термінів транзиту легкового автотранспорту придбаного за кордоном до 30 днів без плати ввізного мита, можна говорити дуже довго. Власні міркування для тих, хто чекав на втілення його в життя свого часу мною було викладено у блозі «Строки транзиту транспорту: залишити неможна змінити». Якщо дуже коротко – профільний комітет з податкової і митної політики його «зарубав». Пізніше ініціатори цього питання дали чимало публічних обіцянок зареєструвати аналогічний за змістом законопроект, котрий мав передбачати усі 90 днів терміну перебування "на синіх номерах " в Україні. Проте, на жаль, сайт Верховної Ради України з цього приводу мовчить. Зате не забули за це питання прості громадяни, котрі і далі мають надію, що Верховна Рада таки створить умови для купівлі якісних і дешевих авто.

Як депутат від виборчого округу, котрий власне є прикордонний, добре розумію обурення громади з цього приводу, яке чую чи не на кожній зустрічі з виборцями. Якби соціальна мережа фейсбук дозволяла робити статистику, то вона б показала, що кожне третє звернення в приваті чи допис теж стосується питання на кшталт «яка подальша доля збільшення терміну транзиту?»

Як би там не було, мною з іншими небайдужими до даного питання депутатами, розроблений аналогічний за змістом і суттю законопроект, котрий передбачає наділення громадян України правом тимчасового ввезення без справляння митних платежів на ті самі 30 днів. Тільки пропонується варіант рухатися шляхом власне доповнень до 380 статті Митного Кодексу, котра передбачає тимчасове ввезення, а не збільшення строків транзиту як було в законопроекті №1393.

Сьогодні під ним підписалося вже 14 депутатів.

Ось весь пакет документів на сайті ВРУ (для тих, хто хоче досконально розібратись).

Щодо перспектив ухвалення парламентом альтернативних законопроектів про повне скасування мита, чи встановлення разової ставки митного збору. У мене особисто великий сумнів в успіхах цих намагань. Стратегія, котра пропонувалася в законопроекті під номером 1393 насправді є дуже простою. Першим кроком перед єдиною ставкою митного збору, приміром в 500 чи 800 євро за легковий автомобіль, власне, має стати присутність на українській території великої кількості автомашин дешевих за вартістю і добрих за якістю. Наводнивши територію бодай кількома десятками тисяч машин ми не тільки створимо тих власників, котрі відчують переваги доброго авто за малі гроші. Ми отримаємо новий важіль тиску на Кабмін і народних депутатів, котрий змуситиме робити кроки щодо подальшого спрощення перебування тут дешевих і якісних автомобілів з Європи.

Тож чекаємо на комітетський розгляд і потрапляння до зали. А вже тоді, нам знадобиться підтримка громади. Тих, хто чекає на можливість їздити на дешевому і доброму авто. Сподіваюся, що громада байдужою не буде. Про подальші кроки буду повідомляти.

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram