Причин думаю декілька, але основна, звичайно, політична – замість того, щоб конструктивно працювати всім демократичним фракціям над покращенням, більшість часу витрачається на пусті демагогії та з’ясування стосунків. Як приклад – остатній пленарний тиждень. Таке враження, що деякі політичні сили ставлять вище власні рейтинги і популізм за інтереси держави.Також вважаю, що український парламент повинен оперативніше реагувати на всі виклики, що постають перед нашою державою. Цього вимагає існуючий стан речей і справа тут не тільки в тому, що ми живемо у важких умовах війни. Такі реалії сучасного світу – всі процеси стають швидшими і виграє той, хто вчасно змінюється та реагує на всі ці виклики. Тому одним з великих розчарувань стало те, що поки не вдалося реформувати та оновити саму роботу Верховної Ради та систему прийняття рішень. Ми повинні швидше працювати і приймати в рази більше законів! Згадайте скільки хороших ініціатив поховано через елементарний брак дисципліни та застарілі забюрократизовані механізми ухвалення рішень.
Серед помітних законів, які вдалося парламенту прийняти: обов’язкові квоти української мови на телебаченні, про запровадження середньостровкового бюджетного планування, також закони, які дозволили продовжити реформу місцевого самоврядування та заклали основу створення фонду енегроефективності. Звичайно, що потрібно віднести в позитив, що вистарчило політичної волі зробити перші кроки в започаткуванні сучасних реформ освіти, охорони здоров’я та пенсійної системи, які, надіюсь, успішно завершимо вже на наступній сесії.
Є про що сказати й нашому Комітету. Не можу не відзначити Закон України Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації, який підготував Комітет з питань транспорту. Його було прийнято в березні. Це означає – авіаційна галузь отримала вкрай необхідний базовий документ.
Також продовжили роботу над дуже важливими законами для транспорту, яку також, сподіваюсь, успішно завершимо вже цієї осені. Йдеться про надважливі проекти Законів «Про залізничний транспорт», «Про внутрішній водний транспорт» та ряд ініціатив, що стосуються імплементації європейських норм та правил.
Тепер залишається надіятися, що наступна сесія хоча б трохи перевершить очікування в плані продуктивності. Хоча потрібно розуміти, що політичні умови покращуватись не будуть, бо чим ближче до дати виборів – тим рівень популізму та політичного протистояння буде зростати. Головне правильно використати всю потенційну енергію та спрямувати в конструктивне русло. І насправді, хочеться в це вірити, бо коли нарешті зрозуміємо, що в єдності наша сила – то ще на крок наблизимось до побудови успішної та процвітаючої країни!