ГоловнаПолітика

Київ готовий відкласти запуск єдиного е-квитка, поки Кабмін не врегулює законодавство про пільги

Влада столиці вважає соціальною несправедливістю, що пільговики з інших регіонів муситимуть оплачувати проїзд.

Київ готовий відкласти запуск єдиного е-квитка, поки Кабмін не врегулює законодавство про пільги
Фото: пресс-служба КГГА

Київська міська державна адміністрація готова відкласти введення єдиного електронного квитка на проїзд у міському громадському транспорті до 1 січня 2021 року, щоб Кабінет Міністрів розробив зміни до законодавства про пільги на проїзд для окремих категорій громадян.

Про це повідомляють на сайті КМДА.

"У 2018 році почалося тестове впровадження єдиного електронного квитка. З моменту роботи електронного квитка в тестовому режимі міська влада дала можливість оформлення карти киянина для всіх пільгових категорій киян, які мають право на безкоштовний проїзд. На сьогодні ми компенсуємо перевізникам з міського бюджету вартість проїзду в комунальному громадському транспорті за кожного пільговика, який має картку киянина", - розповіла заступниця голови КМДА Марина Хонда.

Разом із тим, згідно з чинним законодавством, право на безкоштовний проїзд для пільгових категорій громадян регламентується низкою законів, які стосуються ветеранів військової служби, військовослужбовців, дітей війни, чорнобильців та інших категорій. Кількість киян, які мають право на пільговий проїзд, згідно з цими законами, становить близько 240 тис. осіб.

Крім того, постанови Кабміну 1993 і 1994 років надали право безкоштовного проїзду пенсіонерам, яких у Києві близько 480 тис.

Згідно з Конституцією, держава повинна компенсувати проїзд пільговим категоріям громадян, але з 2015 року ці витрати покладено на місцеві бюджети.

"Але ми вважаємо соціальною несправедливістю для пільговиків з інших регіонів України, яким доведеться платити власні гроші за проїзд після введення єдиного електронного квитка. Столичний бюджет цих витрат покрити не може. Тому держава повинна врегулювати це питання на законодавчому рівні. І на кількох нарадах за участю прем'єра, членів уряду і керівництва столиці була досягнута домовленість, що уряд розробить відповідні зміни в законодавство України. А столиця врахує рекомендації чиновників і відстрочить введення електронного квитка, поки питання компенсацій пільговикам не буде вирішено", - підкреслила Хонда.

Нагадаємо, перехід на електронний квиток (e-ticket) в комунальному транспорті мав відбутися 31 жовтня минулого року. Для цього весь наземний комунальний транспорт обладнали валідаторами (пристроями для зчитування безконтактних карток). Частину турнікетів швидкісного трамвая, міської електрички та метрополітену також адаптували під e-ticket.

Передбачалося, що аби скористатися електронним квитком, пасажиру треба купити QR-квиток або транспортну картку. Це і є e-ticket, який далі можна поповнювати за допомогою терміналів, інтернет-банкінгу або в спеціальних пунктах продажу. Щоб оплатити безпосередньо проїзд, пасажиру достатньо піднести транспортну карту або QR-квиток до валідатора. Контролери матимуть спеціальні пристрої для перевірки реєстрації електронного квитка.

Ця система працює в експериментальному режимі і час від часу дає збій, через що пасажири метрополітену не можуть скористатися електронним квитком у метро. Тому було прийнято рішення відкласти введення е-квитка на рік.

У лютому 2020 року КМДА офіційно оголосила про перехід на е-квиток з 1 квітня.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram