Коли ми тільки розпочинали працювати, а це був грудень 2017 року, замислилися, що думають пересічні державні службовці про наших головних стейкхолдерів – службу управління персоналом. Нам на очі потрапило одне опитування, результати якого були досить плачевними. Якщо коротко, службу управління персоналом бачать як забюрократизовану (звісно, у негативному сенсі цього слова), неефективну машину. Для нас це стало справжнім викликом. Для того, щоб реформа державної служби відбулася, необхідно змінити роль і сприйняття служб управління персоналом. Для цього потрібна ефективна комунікація, якісна методологія, консультаційна підтримка, цілий спектр сучасних інструментів управління персоналом для запровадження. Час змінюється і так звані “кадровики” повинні поступово перетворюватися на спеціалістів з HR. Час, як би це банально не звучало, не стоїть на місці і Генеральний департамент прагне бути саме тим каталізатором змін, який допоможе якісно та ефективно трансформувати державну службу.Проте, перед тим, як пропонувати службам управління персоналом визначити свою місію та роль в державному органі – ми розпочали з формулювання місії нашого Генерального департаменту. Отож, розповімо трішки про нас і те, як ми працюємо та що впроваджуємо.
Наша місія достатньо проста, проте точно характеризує нашу діяльність та є близькою кожному із нас – ми формуємо ефективну державну політику у сфері державної служби, забезпечуючи якісним нормопроектуванням та якісною методологією.
Наше бачення: ми забезпечуємо плідну взаємодію зі службами управління персоналом державних органів влади та спільно стаємо каталізатором прогресивних змін в системі державної служби.
Наші цінності: ефективність, професіоналізм, служіння, відкритість та взаємодія.
Генеральний департамент складається з двох експертних груп, в які входять два керівники експертних груп та шість державних експертів. Як бачите, достатньо невелика, проте ефективна у своїй роботі команда. Для зручності одну експертну групу ми називаємо «методологами», іншу – «нормотворцями». Люди дуже різні: з досвідом на державній службі і без нього, фахівці з інших сфер, що мають зовсім інший бекграунд, та ті, хто тільки починають свій професійний шлях.
Для того, щоб обговорювати важливі питання, маємо традицію “апараток”, проте намагаємося вкладати у це слово якісно нове значення. Це не просто засідання, де роздаються завдання – ми перетворюємо це на діалог, де кожен може висловити свою думку, внести власні пропозиції чи застороги. Лише така командна робота, що активно залучає всіх, на мою думку, може принести справжні результати.
Для нас, було надзвичайно важливо визначити, хто ж такий новий держслужбовець. Ми і дотепер продовжуємо формулювати уявлення про його сучасний образ. Проте вже зараз можемо сказати точно, що сьогодні недостатньо просто володіти знаннями про законодавство – з’явилися вимоги щодо здатності управляти змінами, наявності лідерських якостей, спроможності працювати у команді та багато інших. І ці вимоги до компетентностей вже виписані до кандидатів на реформаторські посади і саме їх оцінюють конкурсні комісії. Якщо комусь видається дуже складною процедура конкурсного відбору, можемо лише сказати, що іншою вона не може бути, якщо ми хочемо відібрати найкращих. А наша країна для впровадження реформ потребує лише таких.
Якщо ви думаєте, що на посади фахівців з питань реформ варто йти лише тим, хто має багаторічний професійний досвід на державній службі – то маємо вам заперечити. Сьогодні ми говоримо про необхідність цінувати “незамилений”, свіжий, альтернативний погляд на сучасні проблеми і виклики. І законодавство це дозволяє! Нам приємно спостерігати, що на посади державної служби категорії «В» йдуть молоді амбітні люди, що прагнуть допомогти рідній країні стати кращою. А ми і далі працюємо над тим, щоб знайти ті переваги, які мотивуватимуть все більше молоді йти на реформаторські посади.
Для того, щоб зрозуміти, чим зараз живе Генеральний департамент і над чим працює – рекомендуємо зайти на онлайн платформу «Спільнота практик: сталий розвиток» за посиланням udl.despro.org.ua.
У розділі інформаційно-управлінські ресурси розміщено «Ключові показники ефективності», де зможете дізнатися, чим займається Рада управління людськими ресурсами державної служби при НАДС, що таке оцінювання результатів службової діяльності та як воно відбувається, якими компетентностями мають володіти сучасні працівники служби управління персоналом та які актуальні питання наразі пропонує обговорити Генеральний департамент.
Зрозуміти, в чому ж суть нової державної служби та як на неї потрапити ви зможете зайшовши на ресурс «Нова державна служба: доступно про головне», де розміщено не лише теоретичні матеріали, а й пробне тестування, яке може пройти кожен охочий.
Також, ми оприлюднюємо важливу інформацію у професійному виданні «Держслужбовець», беремо участь у ярмарках вакансій, їздимо до вищих навчальних закладів та відкриваємо двері НАДС для всіх охочих долучитися до команди реформаторів. Ми розуміємо, що потрібно налагоджувати комунікацію, говорити про те, чим живуть зараз державні службовці, з якими проблемами стикаються.
Багато хто із скептицизмом ставиться до плину реформ у нашій країні. Ми розуміємо причини такої настороги, адже довгий час кредит довіри до державної служби вичерпувався. Сьогодні на наші плечі лягла ще й місія відновити чесне ім’я держслужби.
Озираючись на вже пройдений шлях, ми бачимо реальні результати. І розуміємо, що ще багато потрібно зробити. Важливо те, що ми знаємо, що нам потрібно робити.
Це те, чим живе наш Генеральний департамент. Складно чи ні, з нас ніхто не задумується. Ми просто продовжуємо працювати.
Країна змінюється і змінюються ті, хто працює на її благо.