ГоловнаБлогиБлог Марини Бурмаки

За 2 місяці кияни можуть навести порядок у маршрутках. Що потрібно зробити?

У киян вкрай негативне ставлення до маршруток через низьку якість обслуговування. Проте, знаючи свої права, жителі столиці можуть суттєво вплинути на перевізників.

Фото: Макс Левин

Чи доводилося Вам їздити у маршрутці з технічними несправностями, у неналежному санітарному стані? Чи зустрічали Ви водія маршрутки неохайного зовнішнього вигляду, та ще й з низькою культурою поведінки?

Чи обурювалися Ви коли-небудь від жахливої естетики оформлення маршрутки і низькопробної музики в салоні?

Це якраз ті проблеми в пасажирських перевезеннях, на які найбільше скаржаться жителі нашого міста.

Нескладно розібратися, чому вони виникли, і як виправити ситуацію.

Для того, щоб отримати можливість здійснювати пасажирські перевезення на маршруті, приватний перевізник проходить конкурс, що організований міською адміністрацією. Прозорість конкурсу − окрема тема. З його переможцями КМДА в особі Департаменту транспортної інфраструктури підписує «Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування м. Києва».

Під тиском Громадської ради при КМДА чиновники все ж таки розмістили його текст у відкритий доступ. Давайте з ним познайомимося.

Які ж взяті на себе зобов’язання перевізники порушують найчастіше?

1. Обов’язкове щоденне проведення передрейсових і післярейсових технічних оглядів транспортних засобів, які використовуються на маршруті, а також систематичні медичні огляди водіїв (передбачено у п. 2.3.15).

2. Забезпечення водіїв однотипним форменим одягом, який затверджений міською адміністрацією. Це повинна бути куртка синього кольору, блакитна сорочка, брюки синього або чорного кольору, чорні туфлі. У святкові дні – біла сорочка і чорна краватка. Спортивний одяг і шльопанці не допускаються! (п. 2.3.10)

3. Обов’язкова видача пасажирам квитків за оплачений проїзд (п. 2.3.6).

4. Не допущення розміщення в пасажирських салонах чи зовні транспортних засобів інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності (п. 2.3.29).

Крім того, пасажирам маршруток варто знати, що перевізник несе персональну відповідальність за:

1) фаховість водіїв (п. 2.3.23);

2) достовірність довідок по стан здоров’я водіїв (п. 2.3.16);

3) наявність належних умов для відпочинку іногородніх водіїв (п. 2.3.23);

4) дотримання нормування годин праці, перевищення якого негативно впливає на стан здоров’я водіїв та безпеку перевезення пасажирів (п. 2.3.16);

5) здійснення посадки/висадки пасажирів з дотриманням Правил дорожнього руху (п. 2.3.48).

Кияни б не знали цих проблем, якби Департамент транспортної інфраструктури КМДА, що покликаний організовувати ефективне функціонування інфраструктури дорожньо-транспортного комплексу міста, виконував свої зобов’язання і контролював дотримання кожним Перевізником умов Договору.

Тому Громадська рада при КМДА, звертаючи увагу на неналежне виконання своїх обов’язків даним Департаментом, подала міській адміністрації наступні пропозиції:

1. Запровадити систему контролю за щоденним проведенням передрейсових технічних оглядів транспортних засобів та медичних оглядів водіїв.

2. Розробити та запровадити єдині правила естетичного оформлення салону маршрутного авто.

3. Проводити систематичні інструктажі щодо культури спілкування водіїв з пасажирами, інструктажі з безпеки дорожнього руху, в тому числі звертати увагу на недопущення: перевищення швидкості; розмови за кермом по мобільному телефону під час руху; водіння у нетверезому стані; здійснення водіями розрахунків за проїзд під час руху транспорту тощо.

4. Забезпечити водіїв інформацією щодо офіційних назв зупинок на маршруті, проводити перевірку знань водіїв із зазначеного питання та запровадити обов’язкове оголошення водіями зупинок на маршруті.

5. Розробити та затвердити єдиний зміст та форму надання інформації для пасажирів у міському маршрутному транспорті.

Але марно сподіватися на сумління чиновників та приватних перевізників. Без чіткого громадського контролю з боку киян ця справа навряд чи зрушить з місця.

Як же киянам взяти справу у свої руки?

1. Ознайомитися з Договором на перевезення, і чітко знати, що ми маємо право вимагати у даному випадку. А ще краще – роздрукувати Договір (чи принаймні цей матеріал) і постійно мати його з собою, щоб бути «озброєним» точними посиланнями на зобов’язання перевізника.

2. У випадку порушень, обов’язково дзвонити зі скаргою на спеціально відведену лінію Департаменту транспортної інфраструктури – (044) 202-6318. Якщо Ви залишите зворотні контакти, то Вам повідомлять про реагування на Вашу скаргу. Пам’ятайте, якщо буде 3 скарги на роботу перевізника, міська адміністрація може розірвати з ним Договір.

3. Взяти участь у створенні рекомендованого портрета водія маршрутки. Для цього просимо Вас надіслати своє бачення: як водій повинен виглядати і проявляти культуру поведінки, і як він не повинен себе вести. Узагальнений портрет водія ми передамо міській владі і всім приватним перевізникам Києва. З вдячністю приймемо Ваші пропозиції на електронну адресу Громадської ради при КМДА: [email protected] або на мою персональну сторінку.

Давайте наведемо лад з маршрутками, і спробуємо піднести якість обслуговування у громадському транспорті до рівня столиці! Разом – це зовсім не складно.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram