Європейський Союз розробляє план посилення контролю за суднами, які транспортують російську нафту під іноземними прапорами, щоб обійти санкції, пише Politico.
Як пише видання з посиланням на документ, підготовлений до зустрічі міністрів закордонних справ ЄС у понеділок, Брюссель прагне отримати право проводити огляди таких суден.
Згідно з документом Європейської служби зовнішніх дій (EEAS), судна “тіньового флоту” не лише підтримують воєнну економіку Москви, а й становлять загрозу для екології, безпеки мореплавства та критичної інфраструктури ЄС.
У деяких випадках ці судна можуть використовуватися як платформи для гібридних атак, зокрема для запуску розвідувальних дронів над об’єктами Заходу або цивільними аеропортами.
EEAS пропонує ухвалити спільну декларацію ЄС та держав-членів щодо посилення міжнародно-правових механізмів у морській сфері. Цей документ дозволить країнам-членам проводити попередньо узгоджені інспекції суден “тіньового флоту”.
Згідно з планом, декларацію мають фіналізувати до кінця листопада і ухвалити на наступній зустрічі міністрів закордонних справ. Після цього верховна представниця ЄС із закордонних справ Кая Каллас отримає мандат на переговори з державами прапорів щодо укладення двосторонніх угод про попередній дозвіл на перевірки.
У документі зазначається, що країни ЄС демонструють “оновлений імпульс до більш рішучих дій”. Прикладом є французькі військові, які на початку жовтня оглянули танкер Boracay, імовірно пов’язаний із російським “тіньовим флотом”.
Крім цього, ЄС вже працює з державами, які надають логістичну підтримку чи послуги з дозаправки таким суднам, і закликає їх знімати з реєстрації санкційні судна. Зокрема, Панама, що має найбільший у світі судновий реєстр, погодилася дереєструвати судна під санкціями ЄС і відмовилася реєструвати кораблі старші за 15 років.
Євросоюз також планує нові санкції проти суден, страхових компаній та реєстрів, пов’язаних із “тіньовим флотом”, а також може ввести обмеження на надання логістичних послуг і бункерування для таких суден.








