ГоловнаСвіт

NYT: Авіаційна влада США не проводила незалежні тести систем Boeing 737 MAX

Контролюючі процес експерти не знали про проблеми, які були у системи, через яку сталися дві авіакатастрофи.

NYT: Авіаційна влада США не проводила незалежні тести систем Boeing 737 MAX
Фото: EPA/UPG

Федеральне авіаційне управління (ФАУ), відповідальне за сертифікацію літаків, які експлуатуються у США, не отримало повну інформацію про системи нової моделі Boeing 737 MAX. Про це пише The New York Times (NYT) з посиланням на численні джерела з числа колишніх і нинішніх співробітників ФАУ і компанії Boeing.

Експерти ФАУ не до кінця розуміли, яким чином працює система MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System - система поліпшення характеристик маневреності).

"Ця функція, що з'явилася у четвертого покоління літаків Boeing 737, призначена для запобігання звалюванню при низькошвидкісному польоті з опущеним носом. Помилки у її роботі, як вважають експерти, могли послужити причиною двох катастроф літаків цієї моделі в Індонезії і у Ефіопії", - йдеться у матеріалі.

За даними NYT, експерти Федерального авіаційного управління США не провели на стадії сертифікації незалежні тести розробленої Boeing системи і не збирали дані про її роботу.

Крім того, на початкових етапах розробки MCAS контролювали процес «досить недосвідчені» експерти ФАУ, а на пізніших етапах відповідальність за схвалення системи лежала на компанії, тому навіть ділитися даними тестів з ФАУ корпорації Boeing не довелося.

"Таким чином, контролюючі процес експерти ФАУ не знали про проблеми, які були у системи. В результаті сертифікацію агентства пройшла версія MCAS, яка спиралася на свідчення одного датчика і могла радикальніше міняти напрям носа літака", - вказує NYT.

В офіційних коментарях для газети ФАУ і Boeing заявили, що послідовно дотримувалися встановлених етапів сертифікації літака.

"Процеси сертифікації Федерального агентства з авіабезпеки добре відпрацьовані і послідовно допомагають розробляти безпечні конструкції літаків", - йдеться у заяві регулятора, яке цитує NYT.

Нагадаємо, у жовтні 2018 року в Індонезії в результаті аварії Boeing 737 MAX загинули 189 осіб. Ще один літак цієї моделі розбився в Ефіопії, у березні 2019 року. Жертвами другої катастрофи стали 157 осіб.

Керівництво Boeing визнало, що в обох випадках на борту літаків перед тим, як вони розбилися, мав місце збій у роботі системи MCAS.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram