З 1 липня наземний міський транспорт Києва почав працювати без кондукторів. Одноразові квитки на проїзд в тролейбусах, трамваях і автобусах два тижні продаватимуть водії, а з 14 липня вони виводяться з обігу.
"Посада кондуктора офіційно скасована. Частина співробітників, які виконували цю роботу переведені на суміжні професії. А саме ними посилено штат контролерів, які перевіряють оплату проїзду в міському транспорті", - цитує газета "Сьогодні" заяву "Київпастрансу".
Штат кондукторів налічував до тисячі чоловік. Частині з них довелося звільнитися, оскільки вони не підходять на роботу контролерами за віком. Усі, хто не продовжив співпрацю з підприємством, повністю отримали вихідну допомогу.
Підприємство закликало пасажирів оплачувати проїзд в міському наземному транспорті, оскільки контроль буде посилено на всіх маршрутах. Штраф за безквитковий проїзд – 160 гривень.
Пресслужба КМДА у свою чергу повідомила, що виведення з обігу разових паперових квитків почалося вже давно.
Першим на е-квиток перейшов фунікулер – із 14 вересня 2020 року. Із 1 жовтня 2020 року обіг паперових квитків припинили на Троєщинській лінії швидкісного трамваю, 1 листопада – на міській електричці. Із 1 грудня повністю на електронний квиток перейшов швидкісний трамвай на Борщагівці.
Останнім етапом стала відмова від паперових разових талонів у міських автобусах, тролейбусах та трамваях.
Тепер проїзд можна буде оплачувати тільки за допомогою е-квитка.
Електронні квитки доступні через мобільний додаток та картку "Київ Цифровий", також їх можна придбати в терміналах самообслуговування, мережі "Т-кіоск", терміналах EasyPay, IBOX, 2click.
QR-квитки також можна придбати в касах київського метрополітену.
Нагадаємо, що "Київпастранс" давно збирався ліквідувати посаду кондуктора. Зокрема, про це говорили ще у 2019 році.
Тоді повідомлялося, шо на початок 2017 року в "Київпастрансі" працювало близько 1250 кондукторів, на початок 2018 року - 1123, а на 1 липня 2019 року - вже 1088.