Колектив Міжнародного аеропорту «Київ» у відповідь на ініціативу Михайла Саакашвілі #ГоворитьБізнес записав відеозвернення, в якому попросив про допомогу.
За час карантину аеропорт утратив увесь пасажиропотік і майже всі доходи. При цьому далі витрачається на утримання інфраструктури, безпеку польотів, виплату податків і кредитних відсотків. «Аеропорту «Київ» потрібна допомога. Якщо держава не втрутиться, ця криза може стати для нас останньою. Ситуація ускладнюється нерівними умовами, в яких ми змушені працювати», - йдеться у зверненні.
Зокрема, йдеться про мінімальні ставки на авіаційне обслуговування. Кілька років МА «Київ» і регіональні аеропорти просять закріпити їх на законодавчому рівні: $10 - за зліт/посадку, $10 - пасажирський збір і $3 - на авіаційну безпеку за кожного відправленого пасажира. «Зараз ці ставки встановлюються кожним аеропортом окремо. Іноді вони нижчі за собівартість. Ми просимо, щоб ці ставки були рівними для всіх аеропортів. Це загальносвітова практика. Так невеликі аеропорти можуть конкурувати з великими. Це робить неможливим непрозоре ціноутворення і демпінгові маніпуляції», - пояснюють співробітники аеропорту.
Крім того, колектив закликав створити спеціальну комісію для вирішення проблем цивільної авіації, до складу якої варто запросити представників усіх українських аеропортів і авіакомпаній: «Ми розуміємо, що в бюджеті не вистачить грошей, щоб підтримати всіх. Тому ми просимо не грошей, а умов - рівних і конкурентних, у яких ми могли б розвивати наш аеропорт, створювати робочі місця, відкривати Київ і Україну для інших».
Раніше голова виконавчого комітету Нацради реформ Михайло Саакашвілі на своїй Facebook-сторінці закликав український бізнес публікувати короткі відео з хештегом #ГоворитьБізнес. Він пообіцяв донести озвучені проблеми до президента.
Нагадаємо, в інтерв'ю LB.ua Олег Левченко, гендиректор ТОВ «Майстер-Авіа», яке управляє частиною майна МА «Київ», заявив, що аеропорт опинився на межі банкрутства. За час карантину доходи впали на 92%, а видатки - лише на 40%. За його словами, відновлення регулярного авіасполучення збільшить витрати приблизно вдвічі.