Епідемія коронавірусу може зробити суттєвий вплив на економіку Китаю і всього світу. Про це під час круглого столу "Коронавірус. Соціальний і економічний вимір" в Інституті Горшеніна заявила заступниця директора Центру економічної стратегії Марія Репко.
"Аналітики у світі моделюють поведінку економік і ринків щодо коронавірусу, базуючись на даних 2003 року, коли була епідемія SARS. Вірус доволі швидко був переможений, він не мав значного ефекту на економіку, але ринки трохи "трусонуло". Але зараз ситуація інша, тому що в 2003 році Китай займав всього 4% світової економіки. Зараз це 16%, і Китай другий у світі за обсягами експорту та перший у світі імпортер. Це величезна країна і будь-який струс в економіці Китаю має наслідки по всьому світу. За даними Bloomberg, провінція Хубей відповідає за значну частину китайського ВВП, де сконцентровані технологічні виробництва. Тому аналітики дуже занепокоєні. Базовий сценарій зараз той, за яким проходив SARS: доволі швидка перемога над вірусом. І якщо перший квартал економіки Китаю буде втрачено, то вже в другому кварталі буде різке зростання. Але появи "чорного лебедя" ніхто не виключає: агентство Moody's опублікувало прогноз на випадок глобальної епідемії, згідно з яким, перше, що постраждає, - ціни на сировинні товари. Китай імпортує дуже багато палива, руди, металів. Усе це товари, які торгуються на світових ринках, і ціни на цю продукцію можуть знизитися на рівень від половини до чверті нинішнього ринку", - сказала Марія Репко.
Експертка також підкреслила, що епідемія може вплинути і на українську економіку.
"Перший канал впливу - зміна цін на сировинних ринках. Незважаючи на те, що Україна продає більшу частину своєї руди не в Китай, а в Європу і країни СНД, якщо ціна на руду впаде, то впаде наш експорт і виручка металургів. Загалом Китай є основним ринком для багатьох груп експортних українських товарів. Є ще й імпорт. Україна закуповує в Китаї майже 100% діодів, напівпровідників, телефонів, електронних пристроїв, одягу. Епідемія вдарить по торгівлі і загалом це може позитивно позначитися на позиціях українських виробників, які зможуть замінити китайські товари на споживчих ринках", - зазначила експертка.