На "Лозівському ковальсько-механічному заводі", який є постачальником корпусів для БТР-4Е, назвали тріщини у них невід'ємною частиною технологічного циклу виробництва.
Про це повідомляє пресслужба ДП "Укроборонпром" за результатами перевірки, призначеної після повідомлення про дефекти у БТР, поставлених держконцерну наприкінці 2019 року.
За твердженням керівництва ЛКМЗ, ці пошкодження виникають у процесі зварювання, що є невід'ємною частиною технологічного циклу виробництва корпусів і усувається у подальшому при виготовленні кінцевої продукції. "Роботи з контролю якості комплектуючих і усунення пошкоджень, які надходять від ЛКМЗ, виконуються на ХКБМ спільно з представниками військових представництв і є звичайною технологічною практикою", - йдеться у попередньому звіті щодо перевірки інформації про якість зварювання корпусів БТР-4Е, у яких підтверджується наявність тріщин.
У зв'язку з виявленою інформацією "Укроборонпром" разом з Міноборони і ЗСУ, а також представниками підприємств, які виробляють БТР, створив робочу групу для перевірки якості комплектуючих військової техніки, яка розташована у місцях постійної дислокації у Збройних силах України.
24 січня робоча група виявила наявність пошкоджень зміцнбвального наплавлення на зварних з'єднаннях бортів на кількох бронетранспортерах. У зв'язку з цим держконцерн має намір вимагати від "Лозівського ковальсько-механічного заводу" у повному обсязі і за свій рахунок "виконати свої зобов'язання за якістю комплектуючих відповідно до вимог технічної документації".
"Окрім того, керівництво Державного концерну доручило директору Харківського конструкторського бюро з машинобудування імені Морозова з'ясувати кваліфікацію працівників, які здійснюють зварювальні роботи, посилити контроль якості продукції, що випускається, і перевірити можливі факти неналежного виконання замовлення відповідальними особами", - йдеться у повідомленні.
Водночас заступник генерального директора концерну Мустафа Найєм повідомив, що робоча група, до якої увійшли фахівці Міністерства оборони та "Укроборонпрому", не знайшла пошкоджень на бронетранспортерах БТР-4Е, які передали концерну наприкінці 2019 року.
За результатами перевірки не було знайдено ніяких дефектів, у тому числі непроварів, тріщин і несплавлень не було знайдено", - написав він у фейсбуці.
Найєм уточнив, що акти перевірок і докладну інформацію офіційно оприлюднять 25 січня.
"Перевірка комплектуючих інших (не поставлених) машин буде продовжена. Завтра до Харкова поїде додаткова група концерну з Києва", - додав він.
Раніше директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець повідомив, що ПП "Лозівський ковальсько-механічний завод" поставило на Харківське конструкторське бюро машинобудування три перші корпуси для виготовлення БТР-4 нової партії. Але виявилося, що вони прийшли з браком.
Згурець стверджує, що нібито нові корпуси неякісно зварені і в них можна знайти "порожнечі під тонким шаром металу, які можуть легко пробити ворожі кулі". За його словами, тріщини зафарбовані фарбою. Однак на броні стоїть клеймо військового представництва Міністерства оборони, що з цими корпусами усе як слід.
У дежконцерні "Укроборонпром" призначили перевірку і дали директору Харківського конструкторського бюро з машинобудування ім. Морозова (ХКБМ) і власнику "Лозівського ковальсько-механічного заводу" (ЛКМЗ) 24 години для перевірки якості корпусів БРТ-4Е.
Окрім того, керівництво концерну викликало у Київ власника ЛКМЗ за поясненнями.
Раніше повідомляли, що "Укроборонпром" відновив зірваний контракт на 45 бронетранспортерів БТР-4Е.
У 2016 році Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені Морозова, яке входить в концерн, уклало контракт на поставку Міністерству оборони 45 бронетранспортерів, але через проблеми з поставкою корпусів виробництво було зірвано. Невиконання контракту призвело до фінансової кризи на підприємстві - у нього почали накопичуватися борги перед співробітниками і постачальниками.
У листопаді 2019 року президент Володимир Зеленський провів у Харкові нараду з питань "Укроборонпрому", на якій представники КБ назвали умови для виконання зірваного контракту. Підприємство попросило заплатити за вже виготовлені 12 БТРів і продовжити контракт до 31 серпня 2020 року. Влада пішла підприємству назустріч.
До кінця грудня 12 бронетранспортерів передані у війська. Решта мають бути готові до осені 2020 року.