Авіакомпанія МАУ відмовилася від польотів в Іран після того, як її літак було збито ракетою над Іраном, і найближчим часом не планує їх відновлювати. Крім того, через закриття повітряного простору над Перською затокою і нерентабельність можлива зміна/скасування ще кількох рейсів. Зокрема - в Дубай, Пекін, Бангкок. Про це в інтерв'ю LB.ua розповів президент МАУ Євген Дихне.
Так, якщо раніше в Дубай через Іран літак МАУ летів 5,5-6 годин, то тепер йому доведеться летіти більш ніж вісім з обов'язковою посадкою. В компанії, за словами Євгена Дихне, поки не проводили підрахунків економічної доцільності зміни маршруту.
"Оцінки комерційних питань ми ще не починали. У нас є комерційний відділ, який уже напевно над цим думає, оцінює пропозиції, робить розрахунки, але рішення прийматимемо трохи пізніше. Тому я не можу сказати.
Можу сказати лише одне: авіакомпанія МАУ, коли будувала свою мережеву модель у 2013-2014 році, будувала її на 360 градусів. І сьогодні ця модель не працює так, як повинна була б працювати. Зрозуміло чому: польоти в РФ, над Чорним морем, над Кримом, над зоною Донецька. Той український транзитний потенціал, який авіакомпанія МАУ повинна була реалізувати, сьогодні не може бути реалізований повною мірою. Ви ж бачили навіть на прикладі трагічного рейсу в Іран - там 139 транзитних пасажирів. І так на кожному рейсі, це не виняток", - розповів президент МАУ.
За його словами, рейси в Дубай зараз під питанням.
"Як його виконувати, яким повітряним судном? Ми "дев'ятисоткою" (мається на увазі Boeing 737-900 - ред.), найважчою, не долітаємо туди без посадки. Зараз сісти можна в Ларнаці або в Анталії на дозаправлення. Варіанти є, якщо ми вважатимемо їх доцільними. Нам же ще потрібно конкурувати з тими, хто не облітає цей район", - зазначив Дихне.
Найближчим часом компанія МАУ також скасує польоти в Бангкок.
"Зараз ми літаємо туди вже в збиток. Просто вивозимо пасажирів, які купили заздалегідь квитки. Зараз сезон відпочинку, і ми просто повинні довиконати зобов'язання перед масовим туризмом. Після цього періоду цей напрямок закриємо", - розповів президент МАУ.
Також у компанії хотіли б відновити маршрут до Пекіна, оскільки вважають цей напрямок важливим для держави, але поки що не бачать у цьому економічної доцільності.
"Ми його відновимо тільки в разі, якщо повернемося колись до первісного маршруту. Цей маршрут був неможливим спочатку до виконання, він не конкурентний за часом - плюс три години на колі, занадто багато палива витрачалося на обліт. У тих цінових категоріях, в яких обслуговується цей рейс, ми не могли його виконувати далі. Його треба було закривати значно раніше", - резюмував Дихне.