"Нафтогаз України" попросив РНБО вплинути на позицію Кабінету Міністрів, який затвердив модель анбандлінгу (відокремлення функції транспортування газу), проти якої виступала компанія.
Про це повідомило агентство "Українські новини".
У листі компанії наголошено, що обрана модель анбандлінгу призведе до втрати "Нафтогазом" права вимагати від "Газпрому" компенсацію в розмірі 10,4-14,8 млрд доларів, і навпаки, може призвести до висунення "Газпромом" "негативної вимоги" в розмірі близько 3 млрд доларів.
"Це пов'язано з тим, що розрахунок суми позову "Нафтогазу" до "Газпрому" ґрунтується на застосованих міжнародних правилах бухгалтерського обліку, а у зв'язку із цими правилами компанія може вимагати відшкодування амортизаційних витрат або витрат, пов'язаних зі знеціненням активів, виключно тоді, коли вона має право на економічні вигоди від газотранспортних активів після 2019 року", - заявили в компанії.
Загальний негативний ефект від застосування затвердженої моделі анбандлінгу може привести до прямих збитків і упущеної вигоди "Нафтогазу" - і державного бюджету відповідно - в розмірі 18 млрд доларів.
Анбандлінг, тобто відокремлення функції оператора газотранспортної системи, має відбутися з 1 січня 2020 року.
Запропонована Кабміном модель OU (ownership unbundling) передбачає виведення як оператора, так і самої ГТС за межі групи "Нафтогаз". Модель ISO (independent system operator), за яку виступає "Нафтогаз", передбачає збереження ГТС у групі, тоді як незалежний оператор передається незалежному органу або стороні.
Нагадаємо, що "Нафтогаз" 2018 року отримав 13,6 млрд гривень чистого прибутку.
При цьому транзит природного газу був найприбутковішою сферою його діяльності. У 2018 році через Україну прокачали 86,8 млрд кубометрів газу, що на 7% менше порівняно з 2017 роком. Результатом сегмента став прибуток у розмірі майже 36,5 млрд грн, що на 1% менше від результату 2017 року.