ГоловнаЕкономікаБізнес

Прив'язуючи тарифи до долара, "Укрзалізниця" відверто маніпулює цифрами у своїх інтересах, - експерт

Конструктивного діалогу не виходить, нарікає голова Асоціації власників вагонів.

Прив'язуючи тарифи до долара, "Укрзалізниця" відверто маніпулює цифрами у своїх інтересах, - експерт
Фото: 112.ua

Уся аргументація компанії "Укрзалізниця" на користь підвищення тарифів будується на тому, що вантажовідправники нібито мають достатньо коштів, щоб заплатити монополісту, а отже, зобов'язані це зробити. Про це в інтерв'ю 112.ua розповів голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко. Він назвав такий підхід УЗ "аргументами рекету з 90-х: є гроші - плати".

"З боку вантажовідправників до УЗ нормальне питання: обґрунтуйте ваші потреби, покажіть, що ці гроші ви витратите ефективно, що більше немає варіантів знайти ці суми, крім як підвищити тариф. Але УЗ знову маніпулює, і це видно в цьому повідомленні про прив'язку до долара. Конструктивного діалогу не виходить", - говорить Криворучко.

Відзначимо, раніше "Укрзалізниця" заявила про те, що вантажні залізничні перевезення в Україні дотаційні і повинні бути індексовані в фінплані на 2019 рік. Одним з аргументів УЗ стала прив'язка тарифу до долара - рівень вантажних залізничних тарифів у доларовому еквіваленті знизився майже в 1,5 разу за 6 років.

"Укрзалізниця" намагається прив'язати свої тарифи до динаміки курсу долара, але це абсолютно необґрунтовано. Основні витрати УЗ - оплата праці. Оплата праці співробітників здійснюється в національній валюті - гривні ... Також розрахунки УЗ показують, що тариф на доставку щебеню знизився з 250 дол. в 2013 році до 139 дол. в 2019 році. Але хіба виробник щебеню якось виграв від цього зниження? Щебінь продається всередині України за національну валюту (так само, як і послуги УЗ). Таким чином, очевидно, що УЗ, як монополіст, не прагне враховувати інтереси своїх клієнтів", - вважає Криворучко.

Нагадаємо, "Укрзалізниця" вкотре має намір підвищити тарифи на залізничні перевезення. Держмонополіст хоче автоматично індексувати тарифи на індекс цін виробників промислової продукції. Упродовж останнього року УЗ реалізувала кілька ініціатив, що зробило логістику значно дорожчою. При цьому якість послуг української "залізяки" від цього не зросла, зауважують учасники ринку. За їхніми словами, на тлі транзитної війни з Росією чергове невиправдане підвищення УЗ тарифів призведе до зниження обсягів експорту з України, зменшення надходжень валютної виручки і значного уповільнення темпів економічного зростання.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram