Освіта під час війни: що змінилося і як це вплине на майбутнє дітей

Під час війни освітній процес може зупинятися або значно змінюватися. Закриття шкіл, університетів, нестабільність і небезпека можуть скласти негативний вплив на дітей та призвести до погіршення їхньої освітньої можливості.

Фото: EPA/UPG

Як впливає війна на якість освіти?

Війна корінним чином впливає на якість освіти. Деякі діти почали навчатися онлайн, але через відсутність електроенергії втратив можливість навчатися системно, хтось був вимушений покинути країну в пошуках безпеки й стикнувся з мовним бар'єром. Таких проблем безліч. Складно навіть перерахувати.

Навіть якщо діти мають можливість продовжувати навчання, вони можуть втратити мотивацію або не мати достатніх моральних ресурсів для навчання. Це може мати довгострокові наслідки для їхнього майбутнього, які охоплюють недостатню кваліфікацію та недостатній рівень освіти для здобуття кар'єри та отримання кращої заробітної плати.

Також може мати місце погіршення ментального і фізичного здоров'я, зниження соціальної адаптації.

Як зменшити вплив війни на освіту дітей?

Важливо, що для того, щоб зменшити негативні наслідки війни на освіту дітей, необхідні зусилля для забезпечення безпеки та стабільності в освітній системі, а також забезпечення доступу до ресурсів та підтримки для дітей та їхніх сімей.

Додаткові зусилля також потрібні для подолання нерівностей та недосконалості в освітній системі, що можуть більш явно проявлятися під час війни.

Також є потреба в постійному моніторингу та оцінці ситуації з освітою під час війни та застосуванні адаптованої та доступної освітньої програми, щоб забезпечити максимальну освітню можливість для дітей в таких складних умовах.

Розробка інноваційних та дистанційних методів навчання, які можуть бути застосовані в екстремальних ситуаціях, також може бути корисним рішенням для поліпшення доступу до освіти під час війни.

Важливо пам'ятати, що діти, які живуть у військовій зоні, не тільки змушені справлятися з небезпекою та нестабільністю, але також з психологічними та емоційними навантаженнями.

Діти можуть страждати від травм, стресу, страху та втрат. Необхідно забезпечити психологічну допомогу і підтримку для дітей, щоб допомогти їм краще адаптуватися до ситуації та зберегти їхню ментальну та емоційну благополучність.

Доступність до освіти вимагає:

По-перше, освіта під час війни є важливою темою, яка потребує співпраці між державними органами, організаціями допомоги та міжнародними співтовариствами для забезпечення максимальної освітньої можливості та захисту дітей у таких складних умовах.

Необхідно співпрацювати з місцевими організаціями, соціальними робітниками та незалежними експертами, щоб забезпечити адаптовані й доступні освітні можливості для дітей.

По-друге, для забезпечення доступності освіти під час війни є необхідним забезпечення достатніми фінансовими ресурсами, відповідною інфраструктурою та обладнанням.

По-третє, важливо пам'ятати, що освіта під час війни не обмежується лише навчанням з книжками. Діти потребують різноманітних освітніх можливостей, що включають в себе соціальну й емоційну підтримку, культурні заняття та доступ до медіа і технологій.

По-четверте, освіта повинна бути адаптована до ситуації війни і задовольняти потреби дітей, щоб допомогти їм в майбутньому адаптуватися до життя у складних умовах.

Й головне, одним з ключових аспектів освіти під час війни є забезпечення безпеки для дітей та вчителів. Під час війни, школи часто стають ціллю для нападів, що призводить до втрати життів та руйнування обладнання. Необхідно забезпечити безпеку шкіл аби захистити життя дітей та вчителів і забезпечити неперервність освітнього процесу.

Також, освіта під час війни повинна бути доступною для всіх дітей, незалежно від їх соціального статусу та релігійної приналежності. Міграція від війни та нерівність можливостей для доступу до освіти можуть призвести до дискримінації та виключення частини дітей. Необхідно забезпечувати доступні й рівні можливості освіти для всіх дітей, щоб запобігти дискримінації та забезпечити рівні шанси для всіх дітей на майбутнє. Для цього необхідною є співпраця з місцевими організаціями, соціальними робітниками та незалежними експертами, щоб розробити й виконувати стратегії для забезпечення доступності освіти для всіх дітей під час війни.

Загалом, війна має значно негативний вплив на освіту, проте з відповідними зусиллями та підтримкою можна зменшити ці наслідки та допомогти дітям у майбутньому.

Олена Вишнякова Олена Вишнякова , почесний консул Латвійської Республіки у Чернігові
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram