Гадяцький район — перший в Україні, який створив єдину електронну мережу та запровадив електронні сервіси. Нині потрапити на прийом до лікаря в районі настільки ж легко, наскільки легким і швидким, в порівняні з минулим, став переїзд поїздом “Інтерсіті” із Полтави до столиці. Єдина мережа об’єднала денний стаціонар та всі амбулаторії, а отже лікарі в режимі он-лайн можуть обмінюватися інформацією і проводити консиліумі. Завдяки технічному оснащенню спеціалісти швидко можуть зробити кардіограму, аналіз крові, та інші необхідні обстеження. Така оперативність в роботі та інформаційне забезпечення дозволяють більш ефективно турбуватися про здоров’я людей.
Минулого року в Гадяцькому районі стартував унікальний проект, аналогів якому не має в Україні. Кожен із 53 тисяч мешканців Гадяцького району отримав електронну картку, яка слугуватиме своєрідним ключем. За її допомогою можна буде потрапити на прийом до медичних спеціалістів, також вона буде носієм інформації про історію хвороби та процес лікування пацієнта. Все це значно спростить життя як хворим, так і медичним працівникам.
Міністерство охорони здоров’я України ось уже кілька років мріє про створення електронного реєстру пацієнтів. Але справа рухається повільно, як в масштабах України, так і області. Приміром у Полтаві передові технології впровадили наразі в одній установі – 4-й міській поліклініці. Тому, переведення цілого району на таку систему видається чимось схожим на фантастику. Тим не менше, це факт. Ми поставили мету — запустити в дію електронний облік, і виконали це завдання.
Сьогодні медична мережа району – це центральна лікарня, 2 міські та 15 сільських амбулаторій, 20 фельдшерсько-акушерських пунктів. І 53 тисячі пацієнтів. Це для уявлення про масштаб роботи, яку необхідно було провести для пуску системи.
Найперше, обладнати комп’ютерною технікою всі без винятку робочі місця лікарів. Лише для потреб центральної районної лікарні довелося додатково купувати 57 комплектів обладнання – комп’ютери, блоки безперебійного живлення та принтери, на що з місцевого бюджету витратили 800 тисяч гривень. Вдвічі менша сума знадобилася щоб інформатизувати міські та сільські амбулаторії. Ще двісті тисяч коштує сама програма, яка носить назву «Медичні інформаційні системи».
Цим технічним нововведенням передували два роки титанічної праці сотень спеціалістів — ІТ-фахівців, працівників лікарень та амбулаторій, управлінців. Нам вдалося значно модернізувати технічне оснащення лікарень і оновити приміщення медичних закладів. Як результат — впровадили цілісний продукт, аналогів якому в Україні досі немає.
Віднині пацієнти можуть розпрощатися із паперовими картками обліку (вся інформація буде зберігатися на сервері і відкриватися за допомогою електронного ключа). А головне - забути про довжелезні черги, які доводилося вистоювати в очікуванні прийому лікаря.
Серед переваг роботи системи можна виділити:
По-перше, значно спрощує процес запису до лікаря. Власнику картки не потрібно жодних підтверджуючих документів. Він може зробити це дистанційно. Наприклад, знаходячись в сільській амбулаторії, яка розташована за десятки кілометрів від райцентру, можна без проблем записатися на прийом до будь-якого фахівця в центральній районній лікарні. Лікарю зі свого комп’ютера потрібно лише зайти на сервер, проглянути в реєстратурі інформацію про вільний час для прийому, і забронювати його за пацієнтом. Тоді у визначені день і час йому залишиться дістатися із свого села до центральної лікарні, і без черг потрапити до потрібного фахівця. Раніше ж, люди були змушені долати десятків кілометрів без впевненості, чи взагалі зможуть потрапити на прийом.
По-друге: наявність картки дає лікарю всебічну інформацію про пацієнта. Варто лише ввести номер картки до комп’ютеру, і на моніторі буде видно динаміку протікання захворювання, попередні рекомендації спеціалістів, лабораторні аналізи, рентгенівські знімки, протипоказання до вживання тих чи інших препаратів. Таким чином пацієнт максимально захищений від можливої лікарської помилки, а сам лікар має змогу прийняти оптимальне рішення.
І, по-третє: значно спрощується система звітності та контролю, а весь документообіг переводиться у електронний вигляд.
На мій погляд, програма «Електронний пацієнт» - це велика перемога влади та громади в галузі медицини. Всі мешканці зможуть відчути переваги новітніх технологій, а головне – мати якісну, кваліфіковану і доступну медичну допомогу. Турбуватися про здоров'я громадян — це одне з пріорітетних завдань відповідального керівника.