Європарламент, Рада Євросоюзу і Єврокомісія досягли угоди про прийняття директиви, згідно з якою великим корпораціям, зокрема, Google і Facebook, доведеться платити правовласникам (авторам) контенту так зване роялті за його використання та поширення. Про це пише The Verge.
13 лютого Єврокомісія ввела відповідну директиву. Очікується, що Європарламент і Рада ЄС схвалять реформу в найближчі тижні, якщо її підтримають законодавці, у Євросоюзу буде два роки на впровадження цих змін.
За новими правилами, агрегатори контенту і соціальні мережі будуть платити видавцям за відображення в новинах, а також ділитися виручкою з авторами відео і музики. Крім того, корпорації зобов'яжуть не допускати видалення контенту, захищеного авторським правом.
Директива передбачає, щоб соцмережі підписували з правовласниками ліцензійні угоди, причому мова йде не тільки про музикантів або режисерів, але і про журналістів і письменників. При розміщенні контенту агрегатори повинні стежити і за тим, щоб об'єкти інтелектуальної власності не викрадали.
Зміни не торкнуться агрегаторів з кількістю користувачів менш як 5 млн, річним доходом менш як 10 млн євро і веденням діяльності менш як три роки.
Розробка директиви тривала кілька років - перші проекти з'явилися в 2015 році, коли дослідження в Євросоюзі показало, що 57% користувачів читають новини через агрегатори або соціальні мережі, а 47% не переходять на джерело контенту. Нові правила покликані "встановити баланс" між інноваціями та захистом цінностей.