Цифрова грамотність, знання основ програмування і навички роботи з ІКТ є ключовими компетенціями, необхідними для майбутнього успішного працевлаштування та конкурентоспроможності на ринку праці кожної дитини, незалежно від обраної професії. Крім того, впровадження раннього програмування в школах у рамках обов'язкового вивчення дозволяє виростити не тільки програмістів або вузькоспеціалізованих фахівців з інформаційно-комп'ютерних технологій, але і сформувати якісно нове покоління всебічно розвинених прогресивних фахівців кожної сфери діяльності.
Про це заявив президент групи компаній EVEREST Юрій Чубатюк під час круглого столу, присвяченого темі раннього програмування в освіті, який відбувся в четвер у Інституті Горшеніна.
"Ми сьогодні говоримо не про те, що дітям потрібно щось нав'язувати, аргументуючи це глобальною користю. Ми говоримо про предмет, в який діти, по суті, вже і так фактично залучені з ранніх років завдяки тому, що живуть у світі інновацій і сучасних гаджетів. Вони до цього готові. Їм лише потрібно створити умови, в яких вони зможуть посилювати свої знання і навички системно, в рамках навчання в школі, як це роблять багато країн світу", - сказав Юрій Чубатюк.
Він підкреслив, що на сьогодні раннє програмування вже впровадили в свої навчальні програми 15 країн ЄС, і ще 7 перебувають на етапі інтеграції. Крім того, цей предмет є обов'язковим для вивчення, починаючи з початкових класів, у школах США, Канади, Австралії, Китаю, Японії, Південної Кореї, Сінгапуру, Індії та Ізраїлю.
"Це свідчить не просто про тенденції, а про те, що світ розуміє цінність перспектив, які дає як безпосередньо дітям, так і державі вивчення цього предмета з раннього віку. По суті, ми говоримо про підвищення якості всього людського капіталу, а це один із базових чинників зростання економіки і добробуту соціуму", - упевнений експерт.
Юрій Чубатюк також підкреслив, що програмування - не просто банальне навчання тому, як рівно сидіти за комп'ютером і писати код. Це вже напрацьовані, величезні кластери знань, які через інтерактив мотивують дітей розвивати найкращі свої якості і формувати потенціал унікальних корисних властивостей і умінь.
Вводити раннє програмування в українських школах експерт пропонує в рамках нинішнього предмета інформатики, оскільки його зміст не відповідає ні сучасним тенденціям і вимогам ринку праці, ні побажанням батьків, ні інтересам і потребам самих дітей.
"Відповідно до звітів провідних міжнародних аналітичних агентств, уже через 5-10 років ринок професій не зможе навіть на половину заповнити робочі місця, що потребують хоча б базових навичок програмування і роботи з ІКТ. Україна, зокрема, повинна думати, як вирішувати цю проблему сьогодні", - підсумував президент групи компаній EVEREST.