Перша Леді і глава Фонду Петра Порошенка Марина Порошенко назвала Дніпропетровську ОДА під керівництвом Валентина Резніченка лідером за впровадженням інклюзивної освіти.
Про це вона заявила під час Всеукраїнської наради з питань інклюзивної освіти, яка відбулась 25 січня в Києві в Українському домі в присутності президента Петра Порошенка, членів уряду, парламенту, голів областей, представників системи освіти, громадськості, батьків та дітей з особливими потребами.
«Дніпропетровська область однією з перших включилася в роботу по впровадженню інклюзивної освіти, і ми в Фонді Петра Порошенка відразу побачили, як облдержадміністрація почала показувати шалені результати. Співпрацюючи з Дніпропетровською ОДА, я відчувала себе, як в казці: коли я пропонувала відкривати в школах ресурсні кімнати, медіатеки, мені говорили: «Скільки завгодно!» Ця область стала лідером з впровадження інклюзії», - сказала Марина Порошенко.
«Приємно чути, що ми перші, але насправді, ми стали локомотивом програми впровадження інклюзії в школах і дитячих садках Дніпропетровської області. І ми є частиною команди президента Петра Порошенка, тому все, що ми зробили - це командна робота», - зазначив Валентин Резніченко.
«Ще чотири роки тому я не знав, що означає слово« інклюзія ». І ось уже кілька років я засинаю і прокидаюся з цим словом, - сказав президент Петро Порошенко. - Завдяки Першої Леді, я усвідомив, наскільки це важливо. У радянські часи про дітей з особливими потребами прийнято було не говорити, всі робили вигляд, що їх не існує, і вони, і їхні батьки залишалися сам на сам зі своїми проблемами. За цей час багато що змінилося, і динаміка впровадження інклюзивної освіти викликає захоплення і у наших західних партнерів. Для нас інклюзія в освіті - це запорука нашої єдності, яка починається ще в школі. У єдності багато вимірів, один з них - єдність в шкільному класі».
За словами Резніченка, розвиток інклюзії в області став можливим, завдяки «лобі» в особі Першої Леді і Фонду Порошенка, яким вдалося впровадити цілу низку нормативних актів, що забезпечили приплив ресурсів для розвитку інклюзивної освіти та докорінно змінили ставлення держави і суспільства до особливих дітей.
За даними Дніпропетровської ОДА, за останні два роки в області значно зросла кількість дітей, які навчаються за інклюзивною системою. Всього в Дніпропетровській області 225 шкіл. На самому початку процесу впровадження інклюзії лише 4 дитини з особливими потребами здобували освіту за цією системою, сьогодні їх більше 860.
Всі школи і садки Дніпропетровська ОДА оснащує пандусами, підйомниками, безбар'єрним входом, ресурсними кімнатами, бібліотеками. Крім того, за програмою Фонду Порошенка, затвердженою Міністерством науки і освіти, вчителів та вихователів навчають роботі за методиками інклюзії, школи і садочки отримали нових фахівців: психологів, асистентів вчителів і особливих дітей.
З держбюджету України Дніпропетровська ОДА отримала субвенцію на створення інклюзивно-ресурсних центри по всій області. За словами Резниченка, в планах його адміністрації - впровадження інклюзивної освіти в кожній школі регіону без винятку.
«Зростання числа дітей з особливими потребами, які вже навчаються за системою інклюзивної освіти в нашій області, говорить про те, що в суспільстві є толерантність до таких дітей, а це значить, що наша країна має майбутнє», - сказав голова Дніпропетровської ОДА Резніченко.