Кабінет Міністрів на засіданні в середу затвердив Порядок взаємодії Адміністрації морпортів України і Мінекології в разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії морського порту.
Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян у фейсбуці.
"АМПУ, якій передані у відповідальність акваторії морських портів, моніторить їх стан і контролює скинуті забруднюючі речовини. В разі виявлення забруднення акваторії і з метою підтвердження цього факту АМПУ викликає екологічну інспекцію для відбору проб у місці забруднення. І тільки після лабораторного підтвердження факту забруднення і за наявності обґрунтованих підстав вважати, що це забруднення сталося з судна - екологічна інспекція спільно з представниками Морської адміністрації має право піднятися на борт судна з метою взяття проб на судні", - розповів про суть прийнятого Порядку міністр.
Голова Державної митної служби Максим Нефьодов назвав це рішення перемогою в битві з "піратами в державній формі".
"Нагадаю хроніку війни. На дерегуляційному Кабміні ми заборонили екологам перевіряти баластні води суден (корупційна схема вартістю до $200 млн + втрачений транзит) - вони почали лазити через паркани портів. Міністерство інфраструктури заборонило їх пускати - вони почали писати листи і відкривати кримінальні провадження на керівників портів. Сьогодні затвердили Порядок", - написав Нефьодов у фейсбуці.
Він висловив сподівання, що цим рішенням зловживання будуть припинені.
Нагадаємо, минулого тижня Зеленський запропонував ввести тимчасовий мораторій на перевірки Держекоінспекції в портах.
У березні 2019 року Кабінет Міністрів прийняв постанову "Про деякі питання дерегуляції господарської діяльності", яка, зокрема, скасовує контроль суднового ізольованого баласту і необхідність узгодження з Державною екологічною інспекцією технології перевантаження по кожному виду вантажів для суден, що перебувають у морських портах України.
Незважаючи на рішення уряду, спроби "екологів" перевіряти судна не припинилися.
Портові компанії раніше неодноразово розповідали про зловживання Держекоінспекції під час екологічного контролю суден у портах. Зокрема, в ЄБА заявляли, що працівники інспекції безпідставно відмовляють у проставленні штампів в екологічних деклараціях, вимагаючи проведення відбору проб ізольованого баласту судна для лабораторного аналізу на предмет наявності забруднюючих речовин, що не передбачено законодавством України.