По-перше, в касі вокзалів вам не продадуть квиток, якщо проміжок між потягом, на якому ви їдете і на який пересідаєте складає 30 хвилин або менше. Єдиний вихід — купувати квиток через інтернет, але там - комісія 7 гривень за кожний квиток.
По-друге, потяги у нас запізнюються, коли є планові роботи, або коли їх немає. На запізнення потяга впливає все, що завгодно. Наприклад, останній раз мій потяг №210 Миколаїв-Київ запізнився на кінцеву станцію, оскільки на перегоні були планові ремонтні роботи, а графістам було влом щось робити. Пасажири схавають, правда?
По-третє, ключове питання: що робити, якщо ви запізнились на пересадку, бо наші поїзди не дотримуються розкладу? Куди звертатись, щоб вам повернули гроші за проїзд?
Розкажу, що робити, на власному прикладі.
У мене нещодавно трапилась така ситуація. Їхав я на поїзді 102 Херсон-Київ, так як квитків до Києва не було, найоптимальнішим варіантом було доїхати до ст.ім.Т. Шевченка, там пересісти на Інтерсіті Запоріжжя-Київ, і вуаля, о 6 ранку я вдома.
Але доля склалась інакше.
Мій потяг запізнився на пересадочну станцію на 30 хвилин. Я судорожно почав гуглити, що робити, але порад в інтернеті було мало.
Отже, спершу, що вам потрібно зробити, будучи ще в поїзді, котрий запізнюється, це забрати у провідника свій погашений квиток (провідник під час поїздки відриває кусочок квитка і ставить на квитку свою позначку). Без погашеного квитка на руках подальші ваші дії можуть бути лише скаканням з бубенем навколо вокзалу. Немає квитка, немає відшкодування.
Потім ви маєте підійти з погашеним квитком до чергової по вокзалу або начальника станції (особисто я підходив до чергової до вокзалу), та на зворотньому боці квитка в графі “особливі відмітки” попрохати, щоб записали, на скільки запізнився ваш потяг і поставили штамп залізниці.
Після цього є два варіанта дій. Особисто я, по нєсознанці, вибрав другий варіант, що теж правильний, але більш довгий.
Перший варіант, якщо часу перебування на вокзалі у вас достатньо:
Підходите до каси і здаєте квиток, як той, що не використаний з вини УЗ. Гроші повертаються в повній сумі, без комісії при вас.
Другий варіант, якщо немає часу:
По приїзду в пункт призначення, по інтернету, ви дивитесь, на якій залізниці ви купували квиток. Пишете письмове звернення з описом ситуації, докладаєте два квитки (погашений квиток на потяг, який запізнився, та на потяг, на який ви запізнились), та домашню адресу з індексом, куди ви хочете, щоб прийшли кошти за невикористаний квиток).
Потім шукаєте адресу залізниці, на якій ви купували квиток, (як правило, вона знаходиться в контактах), і відправляєте лист на ім'я начальника залізниці. У випадку, якщо ви знайдете адресу і ПІБ начальника вокзалів залізниці — відправляйте на нього. Через певний період вам додому приходить лист, щоб ви забрали кошти, котрі вам прийшли по переказу.
Гроші приходять без комісії,і ви забираєте його в віконці пошти.
Вуаля.
Також, паралельно варто залишити скаргу на урядовому контактному центрі, щодо запізнення потяга. Обгрунтування можна знайти тут.
Любіть Україну та щеміть чиновників :)
І да. Нагадую:
http://poizdka.org/ - сайт, де ви можете знайти по кожному з порушень УЗ законодавчу частину. Після чого підходите до начальника потяга або провідник його до вас викликає і просите книгу скарг, записуєте дані порушення. Після рейсу, книга скарг вивчається відповідними інстанціями і вживають заходи.
http://ukc.gov.ua - Урядовий Контакт Центр (скарги залишаються в ел.форматі)
0-800-507-309 - номер телефону урядової "гарячої лінії" (скарги можна залишати по телефону,в т.ч. анонімно.)
http://1551.gov.ua/ - Київський контакт-центр
http://new.mtu.gov.ua/content/elektronne-zvernennya.html — Звернення міністерства інфраструктури.