Кабінет Міністрів на засіданні 5 липня затвердив стратегію відновлення доріг територіального значення "Т-бетон" із використанням технологій цементобетонного покриття.
Її реалізацію планують почати 2020 року, йдеться на сайті Кабміну.
"З 2017 року ми почали відновлювати дороги між обласними центрами. Ми збільшуємо фінансування з року в рік. Але питання доріг між райцентрами - це дороги місцевого значення. Десятиліттями вони взагалі не ремонтувалися. Щорічно їх трохи латають, але це вже не допомагає. Ми прийняли рішення створити програму відновлення саме цих доріг. З наступного будівельного сезону підемо на рівень нижче - районні дороги", - сказав прем'єр-міністр Володимир Гройсман на засіданні уряду.
Голова "Укравтодору" Славомир Новак раніше говорив, що програма Т-бетон потребує фінансування на рівні 10 млрд гривень на рік. Під час відновлення доріг буде використано нову для України технологію прокладання укочуваного бетону.
Укочуваний бетон (Roller Compacted Concrete) - це шар бетонної суміші оптимальної вологості (наближеної до вологості натуральних ґрунтів), який кладуть за допомогою звичайних котків.
Оновлення. Пресслужба "Укравтодору" уточнила, що технологію укочуваного бетону використовуватимуть на півдні і в центрі країни.
На думку шляховиків, це, з одного боку, дасть імпульс розвитку внутрішнього ринку (виробництва цементу), використання місцевих природних ресурсів (вапняку), а з іншого - дозволить забезпечити якісне покриття в регіонах з великою інтенсивністю руху, де є велике навантаження на дорогу і високі температури в літній період.
Другий варіант - холодний ресайклінг. Це поширений зараз метод ремонту доріг, коли знімають верхній шар покриття, переробляють і з додаванням в'язких матеріалів кладуть знову. Його збираються застосовувати в північно-західних областях.
Третій варіант капітального ремонту Т-доріг - використання відходів промисловості в основі. Варіант мають намір застосовувати в місцях розташування великих промислових виробництв, особливо у східних областях.
Використання технологій укоченого бетону і додавання відходів промислових виробництв вимагає змін до державних будівельних норм і ДСТУ.
Там, де ситуація дозволяє, «Укравтодор» має намір виконувати поточний ремонт. Це найдешевший варіант, але протяжність доріг, де можна робити такі ремонти, - лише 15%. Решта потребує капітального ремонту.
Нагадаємо, згідно із законодавством, територіальними вважають дороги, що з'єднують між собою районні центри, міста обласного значення (14 тис. км); а також дороги, що з'єднують із дорогами державного значення аеропорти, порти, вокзали, заповідники, прикордонпункти (8 тис. км).
У 2018 році уряд запропонував ліквідувати поняття "територіальні дороги". У разі прийняття такого законопроєкту частину доріг буде понижено в статусі до обласних доріг місцевого значення, а частину - підвищено до регіональних доріг державного значення. Так потреба в категорії "територіальні дороги" зникне.