Саудівська Аравія відмовилася від українського літака Ан-132.
Про це в інтерв'ю УНІАН розповів президент "Антонова" Олександр Донець.
"Ми презентували програму керівництву Саудівської Аравії, продемонстрували перспективи будівництва заводу. Було виділено місце під нього. Компанія KACST свої зобов'язання за першим договором виконала - оплатила роботи з будівництва літака-демонстратора. У свою чергу "Антонов" побудував Ан-132D і почав його випробування. Саудівська компанія Taqnia Aeronautics стала нашим партнером у просуванні Ан-132 на ринку. Однак з причин, не пов'язаних з ДП "Антонов", в Саудівській Аравії відбулася зміна партнера в програмі - і процес призупинився", - заявив він.
За його словами, військовий замовник вирішив, що йому "потрібна дещо інша машина".
"Однак я можу сказати, що "Антонов" не заморозив проект Ан-132. Ми шукаємо і замовника, і партнера. Нещодавно показали Ан-132D в Індії. Літак залишив гарне враження. Багато в чому тому, що він створений на основі Ан-32, який добре себе зарекомендував у експлуатації індійськими ВПС. Тільки нова модель більш сучасна, з повністю цифровою кабіною, оснащена імпортними двигунами", - сказав Донець.
Ан-132 - перший літак в лінійці "Антонова" без російських комплектуючих. Літак призначений для польотів на близько- і середньомагістральних маршрутах, він зможе виконувати широкий спектр завдань з перевезення вантажів. Він буде мати крейсерську швидкість 500 км/год і максимальну висоту крейсерського польоту 9000 м з максимальним навантаженням 9,2 тонни. Перший політ Ан-132 виконав у березні 2017 року.
Літаки мали випускати в Україні і Саудівській Аравії, на замовлення якої Ан-132 розробили. Поки в Саудівській Аравії будуватимуть завод, в Україні планували побудувати 20 літаків. Потім мінімальний темп виробництва мав становити 12 літаків на рік на кожній лінії.