ГоловнаБлогиБлог Юрія Огірчука

В очікуванні «покращення вже сьогодні…»

Практично усі гравці роздрібного ринку нафтопродуктів країни після більш ніж двомісячного марафону зупинили цінові перегони й заморозили на минулому тижні показники вартості палива на стелах власних заправок. Дехто навіть спромігся скинути декілька копійок на літрі… Як завжди вибивається із загальної тенденції група «Приват», менеджери роздрібного паливного бізнесу якої ніяк не второпають, що усі зовнішні чинники фактично вимагають стабілізації цінової ситуації, й знову підвищили ціни на підконтрольних АЗС на вже звичні 10 коп. по усіх групах товару. А оскільки на долю групи припадає понад 25% ринку, загальна картина по результатах останньої семиденки знову не дуже райдужна – середні ціни на усі види палива знову незначно зросли.

Фото: vladnews.ru

Як би то не було, а ситуація на європейських торгових майданчиках та у оптових сегментах вітчизняного паливного ринку свідчить про те, що у найближчі тиждень-два українські споживачі бензину, дизпалива та автомобільного газу зможуть зітхнути з полегшенням - роздріб має стабілізуватися. Можлива навіть незначна корекція у сторону зниження. Однак усе це стане дійсністю за умови збереження нинішніх тенденцій при відсутності форс мажорних обставин.

Сподіватися на припинення росту цін на паливо в нашій країні дозволяє й позиція уряду, який попередив роздрібних операторів про те, що Антимонопольний комітет і Міненерговуглепром намір зберегти нинішню вартість нафтопродуктів. «Якщо ми зараз, при стабільному курсі долара і євро і тенденції зниження ціни на нафту побачимо підвищення ціни в роздробі - будемо вважати його необґрунтованим і застосовувати конкурентне законодавство до основних нафтотрейдерів», - заявив перший заступник голови АМКУ Рафаель Кузьмін.

Є підстави сподіватися й на результативність потуг урядовців по забезпеченню недопущення різких коливань цін на паливо на внутрішньому ринку в майбутньому. Сприяти тому покликаний запропонований Кабміном у минулу середу на розгляд парламенту законопроект, що погоджує величину ставки акцизного збору на нафтопродукти із котируваннями нафти на світових біржах. Проект закону розміщено на сайті уряду. Зокрема він передбачає введення коригуючого коефіцієнта, який буде розраховуватися кожні 10 днів виходячи з котирувань ф'ючерсів на північноморський еталонний сорт Brent на біржі ICE. Ця ініціатива, на думку кабмінівських чиновників дозволить утримати зростання цін на паливо і не допустити занадто високої інфляції.

Разом з тим, аналітики вважають, що ціна бензину і дизелю знизиться і без силового втручання держави. Свідченням тому є те, що на початку минулого тижня ряд операторів роздрібного ринку вже започаткували ціновий відкат з огляду на здешевлення палива в гуртових сегментах. Як результат - деяким крупним роздрібним гравцям вдалося знизити ціну літра дизеля на 5 копійок. Бензину ця тенденція поки що не торкнулася - оператори все ще закуповують пальне, вироблене з дорогої березневої нафти.

В цілому ж, за моніторинговими даними НТЦ «Псіхея», ситуація на роздрібному ринку країни виглядає наступним чином. За останні сім днів зафіксовано продовження несуттєвого росту цін на усі види палива. Так, низькооктановий бензин А-80 подорожчав ще на 0,53% й пропонується у середньому по 10,34 грн./л. А-92-й бензин у роздробі заливають у середньому по 10,84 грн./л, що на ті ж 0,53% дорожче, ніж тиждень тому, А-95-й стабілізувався на позначці у 11,24 грн./л. Дизпаливо на українських заправках пропонується нині у середньому по 10,47 грн./л (+0,56% за тиждень). А от на ринку скрапленого пропан-бутану після майже 15% зростання зафіксовано незначний відкат – за тиждень зниження ціни тут склало 0,1%, до рівня у 6,76 грн. за літр.

Юрій Огірчук Юрій Огірчук , Аналітик розвитку паливного ринку
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram