Вирішив перевірити тезу по кількох джерелах, які постійно читаю. Для перевірки використав моніторинговий сервіс BuzzSumo.
Якщо коротко: реально кількість матеріалів з фразою «war in Ukraine» помітно зменшилася з першого місяця війни до серпня:
- на Bloomberg – у 9 разів;
- на Financial Times – у 8 разів;
- на The Economist – у 7,5 разів.
На «плато» ми вийшли десь в кінці травня. І це зараз виклик для комунікаційної політики України.
Втім, важливо, що новини про війну не зникли, як того очікував ворог. Більше того, за власними спостереженнями, є кілька позитивних тенденцій у висвітленні війни в Україні західними ЗМІ.
По-перше, зараз значно більше новин з аналітикою, «чому Україна перемагає», а також з меседжами, «як Росія все програла». Останнім часом багато матеріалів про контрнаступ та його важливість.
По-друге, в іноземній пресі все частіше з’являються пояснення глобальних економічних процесів на кшталт інфляції у ЄС як результату агресії Росії. Тобто, у західних читачів правильно формується причинно-наслідковий зв’язок, що в економічних проблемах великою мірою винна саме Росія.
По-третє, в іноземних ЗМІ лунає багато закликів до нових обмежувальних заходів та санкцій проти РФ.
Тому, так, кількість новин щодо війни, звичайно, вже менша. Особливо в економічних виданнях. Але кожного дня з’являється щонайменше одна ґрунтовна стаття, 99% якої грають на користь Україні.