Дійсно, зараз загальні вагони є одним з найдешевших видів подорожі Україною.
Парк загальних вагонів дістався нам з Радянського Союзу та щороку зменшується.
Внаслідок зменшення парку та виходу з ладу плацкартних вагонів, зношені плацкартні вагони часто використовуються як загальні. В них можуть не працювати туалети, кип'ятильник, і при цьому ніхто не поскаржиться. І замість 54 людей в плацкарті з вами буде їхати 81 людина Оскільки сам потяг є пасажирським — його швидкість буде не вищою, ніж 50 км\година. А що ж ви хотіли, тут дешево і сердито.
Загальні вагони використовуються, як правило, на маршрутах де не дуже розповсюджено сполучення приміських поїздів.
Загальний вагон вважається вагоном третього класу — лише сидячі місця, такі, як в електричках, але насправді, внаслідок того, що усі загальні вагони використовуються в приміському сполученні, в пасажирських поїздах їздять плацкартні вагони з продажем проїзних документів за тарифом загального вагона, та по дев'ять людей в плацкарт замість стандартних шістьох. Якщо зайдеш у вагон одним із перших, то можеш зайняти собі верхню полку і їхати на ній аж до кінця маршруту дешево і дуже сердито.
Наприклад в 375-у потязі в загальному вагоні з Херсона до Харкова можна доїхати за 47 гривень.
В 2015 році курсує 8 маршрутів з загальними вагонами:
№ 601/602 Львів – Солотвине – 1 зв,
№ 605/606 Львів – Рахів – 1 зв,
№ 608/607 Чернівці – Львів – 1 зв,
№ 667/668 Чернівці – Ковель – 1 зв,
№ 609/610 Харків – Купянськ – 5 зв,
№ 669/670 Кременчук – Бахмач – 3 зв,
№ 375/376 Харків – Херсон – 1 зв,
№ 792/791 Ковель – Тернопіль – 1 зв.
При цьому, згідно з офіційною відповіддю від УЗ, збиток залізниці від одного загального вагону становить 500 тисяч грн в рік, але при цьому на маршруті Бахмач-Кременчук, який відомий великою збитковістю, відміняти загальні місця не спішать — вони приносять великий дохід провідникам та начальству, так як в загальному вагоні можна перевозити багато безбілетників.
Поступово загальні вагони будуть відміняти, замінюючи плацкартними та збільшуючи кількість сидячих денних поїздів та денних регіональних поїздів.
Що з цього вийде: покращення сервісу чи зменшення доступності для малозабезпечених пасажирів подорожей, і внаслідок регресивних тарифів — зростання рівня корупції на УЗ, покаже час.