Платіжна система Mastercard повідомляє корпорації Google інформацію про те, чи купують її клієнти товари, які рекламуються пошукачем. Про це йдеться в розслідуванні видання Bloomberg з посиланням на власні джерела.
«Mastercard повідомляє Google дані не тільки про інтернет-покупки, а й про те, що користувач купив у звичайних магазинах. Іншими словами, в разі, якщо користувач знайде товар в інтернеті за допомогою Google (через пошук або рекламні оголошення), проте потім придбає його в звичайному магазині, інтернет-гігант все одно про це дізнається і включить цю покупку в статистику, яка відображає, скільки тих, що подивилися рекламу, купили товар», - йдеться в матеріалі.
При цьому, використовуючи власні дані та інформацію Mastercard, Google здатний досить швидко ідентифікувати особистість і її список покупок.
За інформацією обізнаних про угоду між двома корпораціями джерел, дані записуються в статистику тільки в тому випадку, якщо користувач увійшов до свого облікового запису Google під час перегляду рекламного оголошення, а також якщо покупка була здійснена протягом 30 днів після ознайомлення з ним.
Точна сума угоди між компаніями не розкривається, проте джерела запевняють, що Google заплатила «десятки мільйонів доларів» за ці дані. В результаті пошуковий гігант отримав величезний масив інформації, який можна використовувати для просування свого бізнесу і «війни» з конкурентом в особі Amazon.
Відзначається, що Mastercard повідомляє історію покупок своїх користувачів уже більше року, причому власники їх карт не знають про передачу цих відомостей в Google, оскільки компанії ніколи не оголошували публічно про укладення угоди.
На думку фахівців, передання такого роду інформації в рамках таємної угоди порушує конфіденційність користувачів.
«Люди не очікують, що покупки в оффлайн-магазинах теж можна відстежити», - припустила співробітниця Електронного центру конфіденційності інформації Крістін Беннан.
Представник Mastercard Сет Айзен відмовився коментувати ситуацію, однак вказав, що компанія ділиться інформацією про «тенденції покупок» з продавцями і обслуговуючими їх сервісами, щоб допомогти їм оцінити ефективність рекламної кампанії.
«Але ніяких даних про індивідуальні трансакції або анкетні дані не надається», - запевнив він.
Представники Google спростували сам факт можливості збору подібної інформації, зіславшись на те, що використовувана система шифрування не дозволяє переглядати особисту інформацію користувачів. Крім цього, пошуковий гігант нагадав про те, що користувачі можуть вимкнути функцію відстеження даних про перегляд рекламних оголошень і перехід з посилань в них, йдеться в статті.
Нагадаємо, Норвезьке агентство захисту прав споживачів заявило, що Google і Facebook обходять вимоги з конфіденційності.