Національна служба здоров'я України протягом останнього місяця відправила Національній поліції шість звернень з приводу вимагання грошей у пацієнтів в лікарнях. З відповідними скаргами звернулися пацієнти в Києві, Кіровоградській, Одеській, Сумській та Чернігівській областях.
Копії листів НСЗУ надала LB.ua у відповідь на інформаційний запит.
Усі випадки сталися після 1 квітня, коли набув чинності другий етап медичної реформи, який передбачає, що всі послуги в рамках Державної програми медичних гарантій повинні надаватися безкоштовно.
Так, НСЗУ отримала кілька звернень від пацієнток "Консультативно-діагностичного центру" Печерського району міста Києва, які повідомили, що у них вимагали гроші за постановку на облік і ведення вагітності - від трьох до майже чотирьох тисяч гривень "благодійного внеску".
"Вимагати та отримувати оплату від пацієнтів або їх представників за такі медичні послуги забороняється", - пише НСЗУ в листі в поліцію.
Також "благодійний внесок" за постановку на облік вагітної вимагали в пологовому будинку Чернігова, про що йдеться в ще одному зверненні.
Також в службу поскаржилися пацієнти КНП «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради». Вони заявили, що працівники онкоцентру, а також його підрядника - ТОВ «Український центр томотерапії» - неодноразово вимагали гроші за консультації лікарів та проведення діагностики з приводу новоутворень.(Від LB.ua - до речі, голова цього обласного онкологічного центру Костянтин Яриніч є кандидатом на главу Національної служби здоров'я).
Ще одна скарга, яка стала підставою для звернення в поліцію, надійшла в НСЗУ від пацієнтів КНП "Центральна клінічна лікарня" Сумської міської ради. Як йдеться у зверненні, пацієнт був доставлений в лікарню зі швидкої з діагнозом інфаркт міокарда, йому було необхідне стентування. Співробітники лікарні повідомили йому, що він повинен заплатити за стентування і "набір ургентної діагностики" 10300 грн плюс покрити витрати на ліки.
Ще дві скарги, за якими НСЗУ звернулася в поліцію, надійшли з Одеси - від пацієнтів КНП "Одеська обласна клінічна лікарня" Одеської обласної ради та КНП "Міська клінічна лікарня №11" Одеської міської ради.
Також "для з'ясування фактичних обставин за зверненнями громадян про порушення прав пацієнтів на медичне обслуговування за програмою медичних гарантій у напрямку вторинної медичної допомоги направлено 70 запитів до установ охорони здоров'я", - йдеться у відповіді НСЗУ на запит LB.ua.
Пацієнти можуть лишити скаргу на ненадання медичної допомоги у електронній формі на сайті НСЗУ або на гарячій лінії 1677.