ГоловнаСуспільствоЖиття

З 1 вересня всі нові та реконструйовані автомобільні траси повинні обов'язково містити технічні засоби безпеки

Правила посприяють зменшенню кількостей ДТП і поліпшать умови пересування пішоходів.

З 1 вересня всі нові та реконструйовані автомобільні траси повинні обов'язково містити технічні засоби безпеки
Фото: Facebook/ Укравтодор

В Україні вводиться європейська практика штучного зниження швидкості руху на трасах при в'їздах у населені пункти "Traffic calming measures". Про це повідомляє прес-центр Кабміну.

Тепер під час будівництва та реконструкції трас на в'їздах у населені пункти будуть встановлювати спеціальні острівці або інші штучні вигини проїжджої частини, які посприяють зниженню швидкості автомобілів.

Відповідна норма міститься в змінах ДБН "Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво", які набудуть чинності з 1 вересня.

"Це дуже важливо робити саме при в'їзді в населені пункти, де швидкість повинна бути значно нижча, ніж на трасах", - зазначив заступник міністра регіонального розвитку Лев Парцхаладзе.

Такі острівці називаються напрямними і мають напівовальну форму. Щоб об'їхати цю ділянку, водій змушений загальмувати і підвищити свою увагу на дорозі. Напрямні острівці розміщуються за відсутності наземного пішохідного переходу на смузі руху в напрямку населеного пункту. Якщо ж пішохідний перехід присутній, у такому випадку будуть проектувати острівець безпеки відповідно до вимог ДБН "Вулиці та дороги населених пунктів".

Лев Парцхаладзе підкреслив, що в результаті правильного застосування таких засобів безпеки на трасах знижується середня швидкість руху на дорогах, зменшується кількість ДТП та аварій, поліпшуються умови пересування пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, заспокоюється транспортний трафік.

Traffic calming measures - це комплекс заходів, який застосовується в країнах Європейського Союзу для примусового зменшення швидкості водіїв на в'їздах у населені пункти. Існує чотири основні типи обмежувачів: підйом частини дороги, створення повороту (наприклад, кругова розв'язка або шикана), звуження дороги, часткове або повне перекриття проїзду. У Лохвиці пішли іншим шляхом, створивши шикану.

Нагадаємо, перший в Україні комплекс примусового зниження швидкості обладнали 19 липня 2017 року на в'їзді в місто Лохвиця Полтавської області.

Окрім нових ДБН щодо автомобільних доріг, з 1 вересня набудуть чинності нові державні будівельні норми з проектування метрополітенів.

Згідно з ними, під час ремонту старих станцій метро і будівництві нових будуть створювати безбар'єрне середовище для людей з інвалідністю та для маломобільних груп населення (для людей з порушеннями опорно-рухового апарату, для осіб з вадами зору, слуху, літніх людей, вагітних і т. д.).

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram