Українські та американські фахівці влітку 2019 року почнуть другий етап пошуків літака Військово-повітряних сил США, який упав у Чорне море за часів "холодної війни".
Про це повідомляє прес-служба Національного військово-історичного музею України.
Розвідувальний літак RB-57F "Канберра" бойової підтримки ВПС США зазнав аварії під час робочого польоту над Чорним морем наприкінці 1965 року в акваторії Північного Причорномор'я.
"Версія про те, що літак був збитий - виключена, слідів обстрілу не виявлено. Мета експедиції - знайти частини фюзеляжу з кабіною пілотів і підняти на поверхню останки двох членів екіпажу: пілота, капітана Лестера Лейкея і штурмана, старшого лейтенанта Роберта Ятса", - йдеться в повідомленні.
Пошуки уламків літака і останків загиблих льотчиків уже другий рік поспіль здійснюють підводні археологи і дослідники Центрального військово-морського музею України (філія Національного військово-історичного музею України).
Під час випробувальних виходів минулого року експедиція виявила на дні Чорного моря 107 об'єктів, з них уже 17 візуалізовано - це артефакти стародавньої та середньовічної епох і об'єкти часів Другої світової війни, зокрема літак-амфібія.
Стратегічний висотний розвідувальний літак RB-57F "Канберра" входив до складу 7407-ї ескадрильї бойової підтримки ВПС США в м. Вісбаден (ФРН) і тимчасово перебував на авіабазі Інджирлік (Туреччина). Вранці 14 грудня 1965 він вийшов на маршрут над Чорним морем, але в певний час не повернувся на базу і не вийшов на зв'язок. Під час 10-денних пошуків, які відразу після аварії вели США, СРСР і Туреччина, було виявлено ліве крило з моторною гондолою і залишками двигуна, центроплан без нижньої частини, 2 м правого крила, сопло і колесо. Уламки не мали явних ознак того, що літак збили, тому вважається, що аварія сталася з технічних причин, швидше за все - через розгерметизацію кабіни пілотів.
Тіл двох членів екіпажу - пілота, капітана Лейкея і штурмана, старшого лейтенанта Ятса - не знайшли.