ГоловнаЕкономікаФінанси

НБУ дозволив банкам не обслуговувати нервових клієнтів

Також Нацбанк встановив індикатори підозрілості фінансових операцій.

НБУ дозволив банкам не обслуговувати нервових клієнтів
Фото: пресс-служба НБУ

Національний банк дозволив банкам не проводити фінансові операції для нервових клієнтів.

Про це повідомляють "Українські Новини" з посиланням на постанови НБУ №65.

"У зв'язку з набуттям чинності 28 квітня 2020 року нових вимог закону з питань фінансового моніторингу банки тепер зобов'язані у своїй діяльності застосовувати ризикоорієнтований підхід для оцінки та розуміння ризиків легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом", - ідеться в повідомленні.

Раніше НБУ оприлюднив нове положення про здійснення банками фінансового моніторингу, яким, зокрема, встановлено індикатори підозрілості фінансових операцій.

Індикатори, які стосуються діяльності чи поведінки клієнта:

- не може зрозуміло пояснити, в чому полягає його ділова діяльність (характер діяльності);

- ненадання інформації, потрібної для належної перевірки, або надання неповної або сумнівної інформації, яку важко перевірити;

- неможливо зв'язатися з клієнтом за наданими ним адресою або номером телефону й електронною поштою (особливо в короткі терміни після надання такої контактної інформації);

- клієнт має велику кількість рахунків або платіжних карток, потреба в яких не є зрозумілою чи не відповідає його бізнес-потребам;

- клієнт нервує без видимих причин або проявляє нетипову поведінку;

- клієнт демонструє незвичайну зацікавленість вимогами законодавства в сфері фінмоніторингу і внутрішньої системи фінансового моніторингу банку;

- клієнт скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як банк запитав у нього відповідні підтверджуючі документи або роз'яснення;

- клієнт наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервову поведінку, без наявності очевидних на те підстав;

- клієнт пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівнику банку за проведення фінансової операції незвичайним або підозрілим способом;

- рахунками декількох клієнтів, між якими немає логічно з'ясовних взаємозв'язків, управляє один і той самий представник;

- подаючи заявку на отримання платіжної картки поштою, клієнт зазначає адресу, яка невідома банку;

- клієнт постійно наполягає на обслуговуванні в одного працівника банку тощо.

Нагадаємо, новий закон про фінмоніторинг було прийнято наприкінці 2019 року і набув чинності з 28 квітня 2020 року. Зокрема, він збільшує до 400 тис. гривень розмір суми фінансових операцій, які підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу, а кількість ознак таких операцій зменшує з 17 до чотирьох (операції політично значущих осіб і їхніх сімей; перекази за кордон, операції з готівкою; операції з банками/учасниками з країн, які не виконують рекомендації FATF).

Для звичайних громадян одним з основних нововведень стала заборона на поповнення карток через термінали більш ніж на 5000 гривень без ідентифікації клієнта.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram