Експертка вважає, що ця звичка складатиме конкуренцію звичайним продуктовим ринкам і після карантину.
Невеличкі фермерські господарства в Туреччині, які зазвичай реалізовували свою продукцію на ринках або віддавали на реалізацію в крамниці, активно опановують онлайн-продажі. Про це розповіла засновниця і власниця гастрономічної компанії "Стамбулка" (Туреччина), колишня українська журналістка Василіса Дребушевська-Йилмаз під час онлайн-круглого столу: "Карантин у Європі: від Туреччини до Великобританії. Загальні підходи та регіональні особливості", організованого Інститутом Горшеніна.
“Під час карантину ми почали смачніше харчуватися. Локдаун у Туреччині є лише у великих містах, та ще в кількох містечках, де великий відсоток хворих. Але по селах усе працює, усе виробляють, логістика теж працює, за кордон відправляють багато чого. Маленькі фермери, які свою продукцію віддавали на базари або в крамнички, у них зараз зменшились об'єми та вони почали виходити онлайн”, – розповіла вона.
“Наприклад, зараз у нас розпочався сезон артишоків і в Інстаграмі почали з'являтися дуже смішні такі «вуйки», перепрошую, якісь фермери, дідусі, бабусі, яким, може, хтось допоміг встановити Інстаграм, і вони, хоч кривенько, але фотографії там розміщують, відео заливають. Замовлення вони приймають по “ватсапу”, після сплачуєш із мобільного додатку банку – і потім до тебе додому приїжджає безконтактна доставка, і ти розумієш, наскільки воно свіже! Навіть на тому ж базарі в Стамбулі ти вже купуєш у когось, хто це замовив і привіз, воно деякій час чекало на тебе. І такої свіжої їжі, таких продуктів, там немає. І от мережею йдуть такі хвилі: “зараз у нас сезон артишоків, зараз повинен був бути фестиваль артишоків, вони виросли й нема куди їх дівати – давайте не дамо втратити артишоки!”. І всі починають купувати артишоки, потім ще щось…”, – додала вона.
Василіса Дребушевська-Йилмаз вважає, що ця звичка – купувати у фермерів онлайн – залишиться й після карантину, і складе конкуренцію традиційним покупкам на ринках і в крамницях.