До старту глобального інфраструктурного проєкту Велике Будівництво залишилося трохи більше ніж два тижні. Напередодні масштабних дорожніх робіт у Державному агентстві автомобільних доріг (Укравтодор) пройшла нарада «Зшити Україну: безпека, будівництво, фінансування» за участю президента Володимира Зеленського та прем'єр-міністра Олексія Гончарука. Головні пріоритети успішного виконання намічених планів робіт перерахував у себе у фейсбуці радник прем'єр-міністра Юрій Голик.
«Основні меседжі почули всі:
- рекордна сума грошей, яка виділена на дороги;
- тисячі кілометрів класних доріг;
- якість;
- швидкість робіт;
- 12 000 нових робочих місць;
- припинення симулювання недоумства АМКУ;
- жорсткий бан тендерних тролів;
- мінімум ямкового ремонту», - наводить подробиці Голик.
«З 1 березня 2020 ми починаємо потужний проєкт "Велике Будівництво". Ми хочемо з’єднати якісними дорогами усі куточки нашої країни: Схід, Захід, Північ, Південь», - сказав голова держави на нараді за участю представників влади, бізнесу і громадськості, присвяченій початку Великого Будівництва.
Президент Володимир Зеленський, серед іншого, особливий акцент зробив на усуненні ямкового ремонту як основного під час дорожніх робіт. За його словами, капітальний ремонт і будівництво нових доріг повинні становити не менш ніж 80% від загального обсягу робіт.
Підрядники будуть зобов'язані надавати гарантію на виконані роботи й усувати можливі дефекти власним коштом. Також буде посилено ваговий контроль на дорогах, щоб уникнути завчасного руйнування дорожнього покриття через перенавантаження фур.
«Торік установлено інноваційні вагові комплекси з технологією weigh in motion, тобто зважування під час руху. Вони повинні бути поширені по всій території країни, а порушники - відповідати за знищення наших доріг», - заявив президент Володимир Зеленський.
Нагадаємо, для фінансування дорожнього будівництва цього року залучено різні джерела: Дорожній фонд; державні гарантії під кредити Укравтодору; частина грошей надійшла від "Газпрому" за рішенням Стокгольмського арбітражу; кошти міжнародних фінансових організацій.
«Ми маємо чітке розуміння того, що фінансування дорожніх робіт є саме інвестиційним проєктом, який відкриває нові можливості - як для міжнародних інвесторів і підрядників, так і для звичайних українських. Адже хороші дороги - це впевнене майбутнє, внесок у розвиток регіонів і фундамент для комфортного життя в нашій державі», - зазначив прем'єр-міністр Олексій Гончарук.
Як пише Юрій Голик, «Нові класні дороги - це не про асфальт. Нові класні дороги - це про нову якість життя людей».
Як вже повідомлялося раніше, протягом Великого Будівництва у 2020 році уряд і Укравтодор планують капітально відремонтувати і побудувати близько 4 000 км доріг державного та міжнародного значення.