Музеї Швеції закликають уряд створити незалежну комісію для вироблення рекомендацій з того, як музеям діяти, коли в їх фондах виявляються твори, втрачені під час Другої світової війни і Голокосту.
Як повідомляє The Artnewspaper, музеї хочуть привести свої дії у відповідність із зобов'язаннями Швеції за Вашингтонськими принципами 1998 року.
Пропозицію створити профільну комісію подали в Міністерство культури Швеції директор музею Даніель Бірнбаум і колишній директор Музею сучасного мистецтва і Національного музею в Стокгольмі Олль Гранат.
Швеція входить в число 44 країн і організацій, які підтримують Вашингтонські принципи. Це означає, що вони згодні ідентифікувати вкрадене нацистами мистецтво в публічних колекціях і повертати його спадкоємцям їх власників, багато з яких були євреями і стали жертвами Голокосту.
Музей сучасного мистецтва в Стокгольмі вже повернув картини художників Оскара Кокошки і Еміля Нольде спадкоємцям їх власників. Картину Кокошки повернули в цьому році - спадкоємцям Альфреда Флехтхейма, що втік з нацистської Німеччини в 1933 році.
Бірнбаум стверджує, що музей не стикався з іншими претензіями, але досліджує провенанс деяких робіт, в чиєму походженні сумніваються, в своїх колекціях.
Державний секретар Міністерства культури Швеції Перл Олссон Фрідх вітає ініціативу: "Позитивно, що Музей сучасного мистецтва серйозно ставиться до цих питань". Він стверджує, що в минулому році уряд попросив Шведське управління національної спадщини розробити рекомендації для виявлення і репатріації або реституції заявлених предметів в музейних колекціях. «Недавні матеріали, дискусії і робота, виконана Музеєм сучасного мистецтва, дають зрозуміти, що необхідні додаткові зусилля. Ми не можемо виключити можливість виявлення інших випадків», - додає Фрідріх.
Австрія, Франція, Нідерланди, Великобританія та Німеччина вже створили групи для оцінки претензій на твори мистецтва, які могли бути вкрадені нацистами у колишніх власників.