Загальновідомим фактом є катастрофічний стан значної більшості доріг місцевого значення та доріг комунальної власності, особливо в сільській місцевості. Не винятком є і Львівщина. Згідно Бюджетного кодексу (поки-що) джерелами фінансування ремонтних робіт на дорогах місцевого значення у місцевих бюджетах, в основному (не рахуючи великих міст, самостійних у бюджетному плані), є:
- находження збору за першу реєстрацію транспортних засобів;
- субвенція з державного бюджету на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (субвенція).
Що ж робить уряд у критичній ситуації з дорогами місцевого значення? А просто – скасовує обидва джерела фінансування робіт на них. Проектом Державного бюджету (і змінами до ПК) визначено, що збору за першу реєстрацію транспортних засобів не буде. І не буде субвенції.
За такий рік – ми остаточно доб’ємо усі місцеві дороги, як то кажуть, «до ручки».
Для загальної картини зауважу, що окрім боргової петлі минулих років, видатки на дороги державного значення також зменшуються на 1,5 млрд грн. У порівнянні з 2013 роком.
Даю табличку, яка все це висвітлює.
Ще один вкрай важливий аспект. Урядом неодноразово висвітлювалися ініціативи передати частину доріг державного значення місцевим радам. Якщо зараз це зробити, без відповідного ресурсу на їх утримання, ну Ви самі все розумієте що буде. Зате в урядовців з’явиться привід тицяти в сторону місцевих рад пальцем – це ж їхні дороги, з них питайте!
У такій ситуації, переконаний, комітет з питань транспорту осторонь не буде! Ми вимагатимемо відновити цільові джерела – податок на збір за першу реєстрацію (або інше відрахування за формулою, котра в результаті вийде на цю ж цифру) і субвенцію місцевим бюджетам, а також забезпечити рівень останньої і видатки на утримання державних доріг на сумі бодай 2013 року!!!
Для усіх охочих – проект ДБ на 2015 рік ось тут.