Після резонансного етапу формування дільничних виборчих комісій, виявилось, що частина 7 статті 37 ЗУ “Про вибори народних депутатів”, яка визначає підстави для дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії, - “не указ” для Адміністративного суду Рівненської області. До складу дільничних комісій 153 виборчого округу включено громадян, які вже працюють у ДВК 154 округу. Важко собі уявити, як член однієї комісії буде ефективено виконувати свої функції одразу на двох дільницях. Тому вище згадана норма законодавства є прикладом не стільки виборчих практик, як здорового глузду.
Двійники були внесені від славнозвічних технічних партій, назви яких до цих виборів чули хіба в Міністерстві юстиції, де їх і реєстрували: «Братство», «Народна ініціатива», Ліберально-демократична партія України, Всеукраїнської партії трудящих та інші. Суд встановив, що на момент отримання звернення до ОВК об’єднання “Батьківщина” та самовисуванця Олексія Хахльова не були оприлюднені офіційно списки інших виборчих комісій в сусідніх 154, 155 та 156 округах. Суд не врахував, що позивачі надали списки завірені печаткою іншої окружної виборчої комісії. За схожої ситуації суд відмовився визнавати протиправність включення двійників до складу комісій 152 округу (місто Рівне). На звернення кандидата-соціаліста Олексія Мартинова, суд встановив, що повноважень в ОВК перевіряти списки комісій в інших округах нема і відмовився визнавати протиправність їх дій. Тому на даний момент організовувати вибори та забезпечувати волевиявлення громадян сьогодні можна в різних комісіях та від різних політичних сил. В цій ситуація судді встановлюють які завгодно обставини, щоб не розглядати суть питання – двійники в комісіях та фактична фіктивність партій, які їх кандидують.
А цинізму у технічних партій вистачає для того, щоб включати до подань спостерігачами громадян, які втратили зір. У 165 окрузі (Тернопільська область) учасники кампанії практикують включення інваліда дитинства з церебральним паралічем, який не відвідував школи через хворобу, в якості офіційного спостерігача від суб’єкта виборчого процесу, громадян після інстульту, виборців, які страждають на розсіяний склероз, чи людей пенсійного віку, наприклад, 1923 року народження.
Такий підхід до формування подань на членів комісій та офіційних спостерігачів від партій і кандидатів свідчить про те, що неодноразово сфальшовано заяви від громадян, які повинні надавати згоду на учать у виборчій кампанії і підписувати відповідний документ. Крім того, зрозуміло, що суб’єкти виборчого процесу безкарно і в масовому порядку використовують персональні данні виборців, що є порушенням ЗУ “Про захист персональних даних”. На жаль, за таких абсурдних ситуацій суд не виконує роль арбітра, а лише формально встановлює несуттєві факти, не вирішують спори по-суті. І якщо кадри вирішують все, то оголошена проблема засвідчує їх критичний брак у технічних партій та ляльководів, в інтересах яких працюють останні. То може надія є, і ці вибори ще можна врятувати? Єдина біда, для такого кроку потрібен виборець, що підніме п’яту точку з дивану чи від комп’ютера та прийде на дільницю 28 жовтня.