Нещодавно Центром науково-освітніх інновацій та моніторингу було проведено дослідження серед київських школярів 13-16 років. Саме ця вікова категорія становить групу ризику неконтрольованого користування інформаційними ресурсами.
Як показали результати, газети та радіо давно не користуються популярністю у сучасних підлітків. Лише 25% учнів читають книги.
Найпопулярнішим є Інтернет. Найчастіше київські підлітки використовують його для спілкування у соціальних мережах, чатах, на форумах. 97 % опитаних знаходять нових друзів саме в Інтернеті.
До речі, автори сайту «Онляндія» давно звертають увагу на легковажне ставлення підлітків до розповсюдження особистої інформації: 44% дітей знаходяться у потенційній зоні ризику (надають особисту інформацію) і 24,3% вже були у ризикових ситуаціях (ходили на зустріч із віртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник склав 60,3%. А 6,5% підлітків розповсюдили онлайн особисту інформацію про своїх батьків.
Досить популярними серед школярів є сайти, де можна скачати фільми чи музику. Тільки 25% опитаних найчастіше відвідує сайти науково-популярного спрямування.
Почесну другу сходинку у рейтингу ЗМІ займає телебачення. Більшість опитаних учнів дивиться телевізор до 22–23-ї години, а кожен восьмий учень дивиться телевізор до 24-ї години.
Більше за все підлітки люблять дивитися художні фільми (45%), гумористичні та музичні програми (28 %). І лише 10% учнів люблять дивитися науково-популярні фільми.
Третині опитаних учнів подобаються фільми, у яких демонструються сцени насилля та агресії. Вибираючи фільм для перегляду, близько 34% опитаних підлітків надає перевагу трилерам і бойовикам. Наприклад, майже третині учням подобається фільм «Пила». У той же час практично всі опитані вчителі відповіли, що саме цей фільм становить найбільшу загрозу для психічного здоров’я підлітків.
Майже кожен четвертий учень полюбляє фільми жахів.
У 35% учнів після перегляду деяких фільмів виникає бажання шокувати оточуючих, а у кожного десятого – бажання завдати шкоди комусь чи чомусь.
Нам варто задуматися над цим, адже, згідно з даними дослідження, більше половини учнів хотіли б наслідувати улюблених героїв фільмів у способах вирішення проблем.
Значна частина опитаних учнів вбачають користь від ЗМІ у можливості отримати нову, цікаву інформацію. Хоча більшість підлітків зазначили, що не зовсім довіряють інформації, яку вони отримують зі ЗМІ.