Українські благодійні фонди повинні активніше налагоджувати комунікацію з населенням, щоб підвищити рівень довіри українців і залучити більше людей до своїх проєктів.
Такими є результати соціологічного дослідження "Благодійність очима українців", яке проводив Український центр вивчення громадської думки "Соціоінформ" на замовлення Zagoriy Foundation, повідомляє "Інтерфакс-Україна".
"Особи, які потребують допомоги, звертаються переважно до близького кола: рідних, сусідів, колег. Лише кожен п'ятий шукав допомоги в благодійних фондах. Зате потенційною точкою звернення після звичайних людей респонденти називають благодійні фонди. Очевидно, у разі більшої доступності, прозорості та відкритості саме фонди були б найбільш комфортним благодійником для потребуючих", - роблять висновок автори дослідження.
Згідно з отриманими даними, 47% респондентів зверталися по допомогу до родичів, по 23% - до сусідів і місцевих депутатів, 21% - до місцевих органів влади і лише 19% - до благодійних фондів.
"Респонденти вагаються, чи дійсно благодійні фонди надають допомогу на постійній основі, чи відкриті вони до співпраці з громадськістю і розуміють потреби суспільства", - йдеться у звіті соціологів.
Дослідники радять фондам вводити освітні програми та співпрацювати зі школами, популяризувати різні форми благодійності, поширювану інформацію робити більш доступною та зручною, знайомити людей з важливими соціальними проблемами і можливими способами їх вирішення, демонструвати досягнення і результати діяльності. Крім того, фондам варто знайти локальних лідерів, які користуються довірою людей і зможуть узяти на себе роботу з населенням.
"Українські традиції меценатства сформувалися більше ста років тому - згадаймо родини Терещенків, Харитоненків. У наші дні важливо не тільки відродити ці традиції, а й познайомити з ними якомога більше українців. Філантропічні організації вже дозріли для того, щоб не тільки реалізовувати благодійні проєкти, але і підвищувати популярність допомоги ближньому як такої. Наприклад, питаннями поширення благодійництва в світі займається Ford Foundation. Мене радує, що напрям діяльності нашого фонду «Культура благодійності» потрапляє в цей тренд", - зазначає Катерина Загорій, голова ради Zagoriy Foundation.
За її словами, людям важливо донести, що до діяльності благодійних фондів може долучитися будь-який охочий, а не тільки співробітники цих організацій.
"Ми хочемо показати це на прикладі проєкту "Щедрий вівторок", який є частиною глобального руху Giving Tuesday і в цьому році пройде 3 грудня. Є кілька простих способів приєднатися до діяльності фондів, що беруть участь у проєкті. Усі вони є розписані на сайті "Щедрого вівторка", кожен охочий може вибрати спосіб, який йому підходить", - розповідає Катерина Загорій.
Україна приєдналася до руху Giving Tuesday в 2018 році і стала 154 країною, яка бере участь у ньому. Ініціаторами "Щедрого вiвторка" виступили фонди Zagoriy Foundation, "Таблеточки" і "Клуб Добродіїв", а також Український форум благодійників. "Щедрий вівторок" було визнано найуспішнішим запуском локального проєкту міжнародного руху Giving Tuesday в 2018 році. Щорічно рух збирає на благодійні цілі близько 100 млн доларів по всьому світу.
Zagoriy Foundation заснований у 2015 році родиною бізнесменів і меценатів Загорій, які є співвласниками фармацевтичної компанії "Дарниця". Фонд веде роботу за трьома основними напрямами: культура освіти, культура благодійності, мистецтво.