ГоловнаСуспільствоОсвіта

Програмування в початкових класах можна частково впроваджувати в інші предмети, - радник міністра освіти

Санітарні норми не дозволяють учням початкової школи користуватися комп'ютером більш ніж 15 хвилин.

Програмування в початкових класах можна частково впроваджувати в інші предмети, - радник міністра освіти
Оксана Макаренко
Фото: Макс Требухов

У концепції Нової української школи ключовим навиком для дитини є компетентність, що передбачає вміння користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями. Про це під час круглого столу в Інституті Горшеніна розповіла Оксана Макаренко, радник міністра освіти і науки України та одна з упорядниць концепції НУШ.

"Питання тільки в тому, щоб зробити це корисно, не зашкодивши здоров'ю, в такому темпі, в якому дитина, відповідно до свого віку, може це засвоїти. Якщо ми говоримо про раннє програмування, то маленьким дітям санітарна норма не дозволяє багато часу проводити біля комп'ютера - більш ніж 15 хвилин вважається шкодою для здоров'я. Також варто враховувати фізичні та психологічні особливості розвитку 6-7-річної дитини", - розповіла радник голови Міносвіти.

Однак, за її словами, це не означає, що учнів у початкових класах не можна готувати до вивчення програмування.

"Раннє програмування - це не про залипання в ґаджетах. Це про розвиток логічного мислення, вміння розділити складну задачу на малі, вибудувати причинно-наслідкові зв'язки, співпрацю в команді. Ми намагаємося скласти такі вправи, які будуть впроваджувати сказане вище в навчальний процес", - повідомила Оксана Макаренко.

Експерт зазначила, що сьогодні в старшій школі дитина вивчає 22 предмети, тому філософія реформи освіти спрямована на подолання багатопредметності в школі.

"Потрібно по-іншому навчити дітей працювати з інформацією в світі, де є її надлишок. Виділити ядро знань, без яких їм буде неможливо зорієнтуватися в процесах і наскрізь провести їх через усі роки в школі. Сюди входять такі навички як критичне мислення, логіка, вміння працювати зі складними проблемами. програмування може бути не окремим предметом, а на кожному предметі вчитель виділяє завдання, які б розвивали навички програмування - створити презентацію, зробити дослідження, пізніше - створити сайт", - вважає радник міністра освіти.

На її думку, головним завданням школи сьогодні є навчити дитину мислити і користуватися своїми знаннями.

"Діти зараз виходять зі школи просто нафаршировані знаннями. У конкурентному світі з цим вони не виживуть. Уже не буде такого, що хтось на конвеєрі буде тобі говорити, як робити. Фахівці на світовому ринку говорять нам, що в найближчі 5-10 років буде оновлення професій від 30 до 50 відсотків. Тобто наші діти будуть жити в світі, який ми собі ще не уявляємо. Нам треба підготувати їх до цього нового світу за допомогою розвитку навичок мислення, і вміння програмувати є однією з ключових навичок сучасної людини", - підсумувала Макаренко.

Результати соціологічного дослідження "Раннє програмування як складова сучасної освіти" можна переглянути за посиланням.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram