Міністерство внутрішніх справ у четвер офіційно представило систему автоматичної фіксації перевищення швидкості, яку запустять із 1 червня.
Захід відбувся в Київському центрі безпеки дорожнього руху.
Поки що камер небагато (вони розташовані в Києві й на основних трасах на під'їздах до столиці), і фіксують вони тільки одне порушення - перевищення швидкості.
МВС заявило, що для розташування камер вибрали місця підвищеної концентрації ДТП. Перед ними встановлено інформаційні знаки 5.70.
"Якщо камера фіксує перевищення швидкості, відбувається автоматична ідентифікація транспортного засобу за рахунок зчитування державного номерного знака. Надалі система автоматично вибирає дані з бази і підтягує їх під це правопорушення", - пояснив заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
У МВС запевнили, що камери відеофіксації досить досконалі, щоб обійти "захисні плівки", які продають водіям. Також у КУпАП передбачена відповідальність за спроби приховати номер.
Після того, як камера зафіксувала порушення, будуть формуватися "листи щастя" від імені Департаменту патрульної поліції із зафіксованим правопорушенням (його можна буде навіть подивитися на смартфоні, просканувавши QR-код) і платіжними реквізитами для оплати штрафу.
Постанову виноситимуть на особу, на яку зареєстровано транспортний засіб у реєстрі МВС. Якщо власник вказав людину, що постійно користується автомобілем (користувач), відповідальність нестиме саме ця людина. Якщо транспортний засіб зареєстровано на юридичну особу - керівник юридичної особи.
Перевищення дозволеної швидкості більше ніж на 20 км/год в Україні карається штрафом 255 грн, понад 50 км/год - 510 грн.
На оплату штрафу дають 30 днів.
Якщо людина згодна з порушенням, то може сплатити штраф протягом 10 днів з 50% знижкою. "Ця система потрібна не для того, щоб обкласти українців штрафами. Ця система потрібна, щоб у нас гинуло якомога менше людей на дорогах", - пояснив заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко.
Нагадаємо, закон, яким вводиться автоматична фотозйомка і відеофіксація адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, набув чинності ще на початку серпня 2015 року.
На його реалізацію знадобилося майже п'ять років.