Державна митна служба почала вводити в експлуатацію стаціонарні сканери для огляду вантажних автомобілів і контейнерів. Перший з них почав працювати у Закарпатській області.
Про це повідомила пресслужба Держмитниці.
Орієнтовний час на проведення одного сканування становитиме 20 хвилин. Це удесятеро швидше, ніж під час звичайного огляду вантажу.
"Чому це важливо? Тому що це ще одна зброя митниці. Ваги дозволяють виявляти схеми з «напівпорожніми» фурами або вантажем, який зникає у дорозі. А сканери дозволяють виявляти багато способів підміни товару і закладок. Як і завжди, це не панацея, але інструмент, важливо правильно побудувати ризик-менеджмент - що саме сканувати", - прокоментував у фейсбуці запуск сканерів голова Митниці Максим Нефьодов.
Нагадаємо, закупівля цих сканерів супроводжується скандалами з осені 2017 року. На одному із засідань уряду тодішній прем'єр-міністр Володимир Гройсман публічно вичитав главу Антимонопольного комітету України Юрія Терентьєва і пообіцяв звільнити його, якщо буде встановлено, що АМКУ навмисно блокує відповідні тендери.
Влітку 2018 року Державна фіскальна служба відзвітувала про проведення аукціону. Три сканери за 219 млн гривень повинна була поставити компанія Arempa International Ltd FZC (але контракт з нею так і не підписали), ще сім - Nuctech Compani Limited за 482 млн гривень.
Однак у жовтні 2019 року голова Державної митної служби Максим Нефьодов заявив, що ДФС купила тільки чотири з семи сканерів, і з них жоден так і не було введено в експлуатацію.
"Очікувалося, що буде закуплено сім комплексів. Закупили і встановили чотири, не працює зараз жоден. Два з них ми можемо запустити у роботу досить швидко і ми над цим працюємо. Це питання дозволу на роботу з високим випромінюванням, там навіть люди вже пройшли тренінг, але ця ситуація вимагає реакції правоохоронних органів", - сказав Нефьодов на брифінгу 21 жовтня.
"У деяких випадках це, щонайменше, злісний саботаж, в інших, як нам здається, мова йде про подвійну оплату за проведені роботи", - заявив Нефьодов.
Глава Митної служби підкреслив, що в пунктах пропуску "Шегині" та "Ужгород" сканери були встановлені з порушеннями і вимагають переустановлення. "У "Шегинях" потрібно перебудовувати саму схему пункту пропуску. Тому що якимось чином виїзд з цього сканера побудовано так, що він потрапляє прямо на смугу, де їздять легкові авто. Тобто фура виїжджає прямо туди, де стоять туристи. Хто це придумав, мені сказати складно", - додав глава ГМС.
Державне бюро розслідувань почало розслідувати ці факти за ч.2 ст.364 Кримінального кодексу - зловживання владою або службовим становищем.
Нагадаємо, що сканерами збиралися обладнати митні пости "Бачівськ" (Сумська область, траса Кіпті - Глухів - Бачівськ), "Щербаківка" (Харківська область, траса Харків - Бєлгород), "Нові Яриловичі" (Чернігівська область), "Ужгород", "Тиса" (Закарпатська область), "Вадул-Сірет" (Чернівецька область), "Ягодин" (Волинська область), "Рава-Руська" (Львівська область), "Краковець" (Львівська область), "Мостиська" (Львівська область).