За першу декаду серпня імпорт дизельного палива в Україні скоротився на 33% - до 129 тисяч тонн, порівняно з першою декадою липня (193 тисячі тонн).
Про це повідомляє профільне видання enkorr з посиланням на дані консалтингової групи А-95.
Причиною скорочення імпорту стало припинення прямих постачань російського палива в Україну. Імпорт по трубопроводу Прикарпатзахідтранс припинився з 1 серпня через введення на нього 3,75% мита. Лукойл призупинив постачання палива в Україну, оскільки російське Мінекономрозвитку не погоджує на серпень графік.
За підсумками першої декади попереднього місяця на ці почання припадало близько 35% від всього імпорту дизпалива в Україні, або 67 тисяч тонн.
За інформацією А-95, після 1 серпня в Україну надходить тільки паливо Роснефти за змішаною логістичною схемою: по трубопроводу в Гомель (Білорусь), де перевалюється в залізничні цистерни і заходить в Україну через ділянку білорусько-українського кордону в Чернігівській області.
"Максимальна пропускна здатність цього каналу постачання невідома: оцінки експертів коливаються в межах від 120 до 200 тисяч тонн на місяць", - пише видання.
Нагадаємо, 17 липня Україна ввела спецмито на трубопровідний дизель і автогаз з Росії. З 1 серпня на імпорт дизпалива з Росії трубопровідним транспортом застосовується спеціальне мито у розмірі 3,75% від митної вартості товару. З 1 жовтня вона підвищиться до 4%.
Рішення про введення обмежень на імпорт російських товарів, зокрема дизпалива, ухвалено у відповідь на недружні дії з боку Російської Федерації, яка ввела санкції щодо України.
За даними профільного видання enkorr, постачання ДП з Росії в 2018 році забезпечили 40% українського ринку дизельного палива - 2,597 млн тонн. У першому півріччі 2019 року постачання зросли на 23,2%, до 1,38 млн тонн, порівняно з аналогічним показником 2018 року, а частка в балансі ринку до 44%. Близько 90% дизельного палива йде в Україну по трубопроводу, який пов'язують з Віктором Медведчуком.