ГоловнаЕкономікаБізнес

Підвищення тарифів "Укрзалізниці" вбиває експорт харчової промисловості, - експерти

За даними фахівців, через підвищення тарифів тільки кондитерський експорт за чотири роки втратив 60 тис. тонн.

Підвищення тарифів "Укрзалізниці" вбиває експорт харчової промисловості, - експерти
Фото: UGMKinfo

Чергове підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажні перевезення в зв'язку із запланованою індексацією на індекс промислових цін призведе до зниження обсягів експорту харчової продукції. Про це йдеться в статті «Автомат не працює: Чому бізнес проти ідеї автоматичної індексації з/д тарифів», опублікованій виданням «Центр транспортних стратегій».

«Це, фактично, вбиває експорт харчової промисловості з урахуванням транзитної війни з Росією, яка незаконно блокує транзит по своїй території, закриваючи українській продукції доступ на ринки Центральної Азії" , - говорить глава асоціації «Укркондпром» Олександр Балдинюк.

За словами Балдинюка, все це негативно впливає на торгову присутність української продукції на ринках, адже тільки кондитерський експорт за чотири роки вже втратив 60 тис. тонн. Він підкреслив, що право УЗ автоматично індексувати тарифи на з/д вантажоперевезення на індекс цін виробників промислової продукції негативно позначиться як на бізнесі, так і на економіці загалом.

Як раніше повідомлялося, керівники промислових асоціацій звернулися з листом до віце-прем'єр-міністра Володимира Кістіона, першого віце-прем'єра - міністра економічного розвитку і торгівлі Степана Кубіва, міністра інфраструктури Володимира Омеляна, глави Державної регуляторної служби Ксенії Ляпіної, глави правління «Укрзалізниці» Євгена Кравцова і глави Наглядової ради «Укрзалізниці» Шевки Аджунеру. У листі, зокрема, йдеться про те, що ініціатива «Укразалізниці» про введення автоматичної індексації тарифу на вантажоперевезення на індекс промислових цін має ознаки зловживання монопольним становищем на ринку залізничних перевезень.

Промисловці відзначають, що в період з листопада 2017 року по грудень 2018 року залізничні витрати всіх вантажовідправників в Україні зросли приблизно на 12 млрд гривень, що обумовлено індексацією регульованого тарифу на залізничні перевезення і зростанням вартості використання вагонів власності АТ «Укрзалізниця» і приватних власників залізничних вагонів. Багато в чому це викликано збільшенням вартості користування піввагонами власності АТ «Укрзалізниця», яка за даними Антимонопольного комітету України володіє 52% робочого парку залізничних вагонів усіх видів, що є ознакою монопольного (домінуючого) становища на ринку залізничних перевезень в 2017-2018 роках.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram