ГоловнаЕкономікаБізнес

Добудову другої "Мрії" оцінили в $300-400 млн

Ан-225 виконує 20-30 польотів на рік. Вартість стартує від $1 млн.

Добудову другої "Мрії" оцінили в $300-400 млн
Фото: EPA/UPG

На добудову другого літака Ан-225 "Мрія" необхідно близько 300-400 млн доларів.

Про це сказав провідний конструктор Ан-225 Микола Калашников в інтерв'ю, оприлюдненому на YouTube-каналі Державного музею авіації імені Антонова.

"У різні роки, напевно, разів п'ять мусувалася проблема його добудови, продажу і так далі, в тому числі з росіянами, китайцями. Цифра з кожним роком змінюється. Через інфляцію не тільки гривні, а й долара. Час минає, і ціни світові ростуть. 500 млн - така сума ніколи не фігурувала ніде. Десь 400 з чимось фігурувала, за попередніми розрахунками. Я не володію всією інформацією, тільки тією, яка через мене проходила. Від 300 до 400, у цьому діапазоні", - розповів конструктор.

"У геть райдужних снах, звичайно, хотілося б, щоб літак добудували. Як це зробити? Як можна виготовити ті агрегати, які недобудовані?" - заявив він.

Калашников розповів, що в ангарах "Антонова" лежить половина хвостового оперення для другої "Мрії". Зробити другу половину підприємство у змозі, а от із шасі вже проблеми.

"Орієнтувалися на завод "Південмаш", ракетний завод. Там проблеми. Ми не в змозі самі зробити. Робили в Нижньому Новгороді, в Горькому - думати про це навіть не доводиться... Оптимізму великого немає", - заявив він.

У той самий час директор "Авіаліній Антонова" Михайло Харченко вказав, що на світовому ринку немає надлишкового попиту на перевезення літаком "Мрія".

"По-перше, це досить дороге задоволення для замовника, і на ринку немає стільки специфічних вантажів. Це дорого, і замовник десять разів прораховує. І тільки коли не вирішується логістичне завдання із доставки такого вантажу, тоді замовник йде на те, що "Мрію" потрібно використовувати".

Протягом року Ан-225 виконує 20-30 польотів. Вартість стартує від 1 млн доларів.

"У загальну скарбничку "Мрія" дає свої 10-15%. Вона себе економічно виправдовує", - резюмував він.

Нагадаємо, у 2016 році ДП "Антонов" підписало угоду з китайською компанією AICCC про співпрацю за програмою Ан-225. Повідомляли, що програма передбачає побудову другого модернізованого екземпляра літака Ан-225 "Мрія" в ДП "Антонов", а на другому етапі - запуск серійного виробництва Ан-225 у Китаї за ліцензією ДП "Антонов".

Ан-225 створили для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" у Казахстан. Крім того, літак планували використовувати як повітряну стартову платформу для космічних запусків. Програму будівництва літака згорнули через розпад СРСР.

Транспортник занесено в книгу рекордів Гіннеса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою і на якому встановлено найбільшу кількість авіарекордів. Він має унікальні характеристики злітної маси (600 тонн), маси перевезеного вантажу (до 250 тонн), габаритних розмірів, дальності польоту (понад 14 тис. км).

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram