На добудову другого літака Ан-225 "Мрія" необхідно близько 300-400 млн доларів.
Про це сказав провідний конструктор Ан-225 Микола Калашников в інтерв'ю, оприлюдненому на YouTube-каналі Державного музею авіації імені Антонова.
"У різні роки, напевно, разів п'ять мусувалася проблема його добудови, продажу і так далі, в тому числі з росіянами, китайцями. Цифра з кожним роком змінюється. Через інфляцію не тільки гривні, а й долара. Час минає, і ціни світові ростуть. 500 млн - така сума ніколи не фігурувала ніде. Десь 400 з чимось фігурувала, за попередніми розрахунками. Я не володію всією інформацією, тільки тією, яка через мене проходила. Від 300 до 400, у цьому діапазоні", - розповів конструктор.
"У геть райдужних снах, звичайно, хотілося б, щоб літак добудували. Як це зробити? Як можна виготовити ті агрегати, які недобудовані?" - заявив він.
Калашников розповів, що в ангарах "Антонова" лежить половина хвостового оперення для другої "Мрії". Зробити другу половину підприємство у змозі, а от із шасі вже проблеми.
"Орієнтувалися на завод "Південмаш", ракетний завод. Там проблеми. Ми не в змозі самі зробити. Робили в Нижньому Новгороді, в Горькому - думати про це навіть не доводиться... Оптимізму великого немає", - заявив він.
У той самий час директор "Авіаліній Антонова" Михайло Харченко вказав, що на світовому ринку немає надлишкового попиту на перевезення літаком "Мрія".
"По-перше, це досить дороге задоволення для замовника, і на ринку немає стільки специфічних вантажів. Це дорого, і замовник десять разів прораховує. І тільки коли не вирішується логістичне завдання із доставки такого вантажу, тоді замовник йде на те, що "Мрію" потрібно використовувати".
Протягом року Ан-225 виконує 20-30 польотів. Вартість стартує від 1 млн доларів.
"У загальну скарбничку "Мрія" дає свої 10-15%. Вона себе економічно виправдовує", - резюмував він.
Нагадаємо, у 2016 році ДП "Антонов" підписало угоду з китайською компанією AICCC про співпрацю за програмою Ан-225. Повідомляли, що програма передбачає побудову другого модернізованого екземпляра літака Ан-225 "Мрія" в ДП "Антонов", а на другому етапі - запуск серійного виробництва Ан-225 у Китаї за ліцензією ДП "Антонов".
Ан-225 створили для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" у Казахстан. Крім того, літак планували використовувати як повітряну стартову платформу для космічних запусків. Програму будівництва літака згорнули через розпад СРСР.
Транспортник занесено в книгу рекордів Гіннеса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою і на якому встановлено найбільшу кількість авіарекордів. Він має унікальні характеристики злітної маси (600 тонн), маси перевезеного вантажу (до 250 тонн), габаритних розмірів, дальності польоту (понад 14 тис. км).