Інфраструктура залізничного транспорту законодавчо закріплена за АТ "Укрзалізниця". На ринку надання в користування залізничного транспорту АТ "Укрзалізниця" є суб'єктом природної монополії. Про це йдеться в звіті Антимонопольного комітету України (АМКУ) за результатами дослідження ринку перевезень вантажів залізничним транспортом за 2017-2018 роки, повідомив телеканал новин "24".
При цьому, АМКУ надав пропозиції щодо розвитку конкуренції на ринку перевезень вантажів залізничним транспортом. Так, одним з кроків, на думку АМКУ, має стати створення незалежного регулятора для регулювання тарифів на залізничні перевезення.
"З метою розвитку конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України пропонує Кабінету Міністрів України створити незалежного регулятора у галузі транспорту, зокрема залізничного", - йдеться в документі.
Крім того, АМКУ пропонує розробити і внести до Верховної Ради України проект Закону України "Про залізничний транспорт", положення якого будуть сприяти впровадженню конкурентних умов на ринку залізничних перевезень.
"Зокрема, передбачати виділення оператора інфраструктури, розмежовувати надання послуг вантажних і пасажирських перевезень, лібералізацію ринку надання послуг вантажних магістральних локомотивів і т.д.", - йдеться у звіті АМКУ.
Також АМКУ рекомендував розділити колійне господарство (шляхи, інфраструктура) та бізнес перевезення, зокрема, допустити приватні локомотиви, щоб виключити вплив на інших учасників ринку вантажоперевезень.
Нагадаємо, у грудні минулого року, Антимонопольний комітет України оштрафував АТ "Укрзалізниця" на 760,390 тис. гривень за відмову розвести мостові конструкції в 2017 році. Зокрема, штраф заснований на одноосібному рішення компанії про підвищення цін на послугу з розведення залізничних мостів.